ACUA JULIO: MÁS CULTURA, TAMBÉ A L'ESTIU

L'Agenda Cultural de la Universitat d'Alacant (ACUA) ofereix al juliol multitud d'activitats culturals lligades als Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant "Rafael Altamira", que se celebraran tant al campus, com a les seus, Seu Ciutat d'Alacant i altres municipis.

En arts escèniques, la UA ofereix el II Festival de Teatre Clàssic l'Alcúdia-Universitat d'Alacant. El programa inclou cinc representacions a l'aire lliure en el jaciment arqueològic de l'Alcúdia. Les entrades estan a la venda (Instant tiquet, llibreria Compàs i l’ Alcúdia). Per un preu de 10 euros, inclou l'assistència la representació teatral i una degustació prèvia d'un menú romà, gràcies a la col·laboració amb l'Associació per al desenvolupament del Camp d'Elx. Els sopars estan previstos a les 21.00 hores i les representacions a les 22.00 hores.

A més, el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) acollirà la representació de MICROteatro DE PA SUCAT AMB OLI, de Pascual Carbonell. Dotze escenes, nou autors i vint actors i actrius que donaran vida a més de trenta personatges. Serà l'atzar el que decidirà com els espectadors, en grups reduïts de 30, es distribuiran a través de quatre diferents recorreguts (quatre escenes d'uns 15 minuts cadascuna). La representació serà el dimecres, 9 de juliol, a les 20.00 hores, amb entrada lliure.

Aquesta mateixa obra serà representada l'endemà, dijous 10, en la Seu de la Marina, a Benissa, també amb entrada lliure, i en l'illa de Tabarca, concretament en la Casa del Governador. També a Tabarca, el dia 19 de juliol, a les 20.00 hores, es portarà a escena Miles Gloriosus, de Plaute, a càrrec de Saineters Teatre.

A més, dins de la programació de cursos d'estiu, el 10 de juliol hi haurà a Villena un espectacle de titelles, Orejón, ni santo ni ladrón en el Pati de la Tèrcia, i a les 20.00 hores.

El poeta Dinu Flamand, ministre conseller de la Francofonia a París, per part de Romania, protagonitzarà un recital sobre el seu volum de poesia En la corda de tendir. Flamand estarà acompanyat per la música de Carolina Martínez- Báez Otermín, concertino de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant.

MÚSICA

En l'apartat musical, la UA ofereix els seus tradicionals Concerts d'Estiu. Els concerts començaran el 2 de juliol a Polop de la Marina; el 3 de juliol, en el Teatre Chapí de Villena; i el 6 de juliol en el Parc Barranc de la Font de Xixona, tots ells amb entrada lliure. El 5 juliol a les 20.00 hores, l'Auditori Provincial de la Diputació d'Alacant ( ADDA) serà l'escenari de l'un Concert d'Estiu solidari a benefici d'Associació Vincles Infantils d'Alacant. L'entrada tindrà un preu donatiu de 15 euros i estan a la venda.

A més, el dissabte, 5 de juliol, la plaça de l'Ajuntament-Casa de Cultura de Villena acull a les 23.00 hores el concert de la Vargas Blues Band, amb entrada lliure. També a Villena, l'11 de juliol, Copacabana Big Band de Saix oferirà un concert d'homenatge a grans artistes com nina Simone, Nat King Cole, Frank Sinatra o Glenn Miller, entre uns altres. També en clau de jazz i ell mateix dia, però a Benissa, Soul Jazz Quartet actuarà a les 20.00 hores. Entrada lliure.

El 7 de juliol el guitarrista Yoshimi Otani oferirà un concert en la Seu Ciutat d'Alacant, amb un programa que va de Bach, a Granados i Albéniz i música japonesa.

L'orquestra de pols i pua La Coloma actua el dissabte, 12 de juliol, a Cocentaina, a les 19.30 hores en El Teular; el Quartet Almus oferirà un concert en la Sala El Teatret de Xixona; i La Nucia acull el concert-clausura a càrrec de l'alumnat del curs VIII Curs Internacional de Música Moderna. Entrada lliure.

El 17 de juliol en el campus també hi haurà música amb el grup Pellikana, que ofereix un concert en l'esplanada del MUA. Hi haurà una barra amb refrescs i aperitius. El mateix dia, a les 20,30 hores, la Seu Ciutat d'Alacant serà l'escenari del concert de guitarra del Festival Internacional de Guitarra José Tomás, que podrà veure's també a les 22.30 hores en el Cinema Roma de l'Alfàs del Pi.

CINEMA

La Universitat d'Alacant t'oferirà durant el mes de juliol un Campus de Cinema, un cicle de tres pel·lícules que es projectaran a l'aire lliure en l'Amfiteatre de l'Aulari II.

Les sessions, totes a les 21.30 hores, es duran a terme els dimecres 9, 16 i 23 de juliol. Durant el cicle hi haurà una barra per a comprar refrescs i aperitius.

El 16 de juliol Villena acull el cinema fòrum sobre la pel•lícula La xarxa social. El pati de la Tèrcia acollirà la projecció i el posterior debat sobre les funcions de les xarxes socials i les noves tecnologies. A les 21.30 i amb entrada lliure.

Fitxer adjunt: ACUA-28702

Fitxer adjunt: ACUA-28703