Recital de poesía de Dinu Flamand

La Seu Ciutat d'Alacant acull el 14 de juliol, a les 20.30 hores, el recital poètic de Dinu Flamand, que estarà acompanyat en aquesta ocasió per la música que interpretarà la concertino de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant, Carolina Martínez Báez- Otermín.

En el recital, d'entrada lliure limitada a la capacitat de la sala, l'autor llegirà els poemes de la seua antologia En la cuerda de tender (Linteo 2012), traducció de Catalina Iliescu Gheorghiu.

El poemari recull poemes testimoni de l'atmosfera Dinu Flamand estreta i grotesca que es respirava durant la dictadura, o el que Flamand anomena "la vida assaig". També conté ecos ulteriors de la mateixa tristesa metafísica dilatada en anys confusos de solituds, d'adaptacions i alienacions del jo poètic, en els quals la intuïció i la reflexió s'equilibren mútuament en una paleta diversificada de registres, temes i procediments poètics.

Flamand va nàixer el 1947 en un poble del nord de Transsilvània, a Romania. És una de les veus més prominents de la poesia romanesa contemporània, encara que va estar exiliat en els anys 80 del segle XX. Ha sigut traductor de veus singulars de la literatura universal: Samuel Beckett, Carlos Drummond d'Andrade, Helberto Helder, Cesar Vallejo, Pablo Neruda, Umberto Saba, Mario Luzzi, i sobretot, Fernando Pessoa. Flamand acaba de publicar la primera antologia en romanès d'Antonio Gamoneda.

Al començament del 1989, Flamand obté asil polític a França, on engega una campanya de premsa contra el règim totalitari del seu país. Escriu en diaris nacionals francesos, apareix en la televisió, treballa com a corresponsal de Ràdio Europa Lliure (el conegut senyal de la resistència anticomunista que s'escoltava clandestinament darrere del teló d'acer) i de la BBC a París, abans de formar part de la plantilla fixa de periodistes de Radio France Internationale.

Després de la caiguda del règim de Nicolae Ceausescu, Dinu Flamand torna a publicar a Romania.