La OFUA convoca les proves d'accés d'aquest curs

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant convoca per als dies 20 i 21 d'octubre les proves d'accés per al curs de 2014-15 en les especialitats instrumentals de violí, viola, violoncel i contrabaix, en corda; flauta, oboè, clarinet, fagot, trompa, trompeta, trombó i tuba, en vent, i de percussió. Les sol·licituds es podran presentar fins a l'15 d'octubre, o fins al dia 16 a través del formulari electrònic, i el dia 17 es publicarà la llista dels aspirants.

Els requisits per a presentar la sol·licitud són tenir com a mínim 16 anys complits dins del curs acadèmic (excepte excepcions) i no superar els 35 anys d'edat, així com residir a la Comunitat Valenciana.

Pel que fa als criteris de selecció, podran accedir els membres de la comunitat universitària, els estudiants de qualsevol dels conservatoris de música de les comarques d'Alacant, els músics d'escoles i societats musicals de les poblacions amb seu universitària o tenir experiència en l'instrument que es pretén perfeccionar, sense que siga imprescindible haver sigut estudiant del conservatori de música o de qualsevol altre centre homologat.

Les modalitats d'inscripció seran la presencial, en què caldrà omplir la fitxa de sol·licitud que apareix en el fullet informatiu que es presentarà en el Punt d'Informació Cultural (PIC), a la planta baixa del Paranimf ( 965903725 o 965909827); o bé la matrícula electrònica, omplint el formulari electrònic.

PROVA D'ACCÉS

La prova d'accés, la durada del qual no serà superior als deu minuts, consistirà en dues fases:

1.-La interpretació d'una obra de lliure elecció en les especialitats de corda i percussió. Per a les especialitats de vent fusta i vent metall és imprescindible la interpretació de les obres obligades que se detallen en el següent enllaç.

2.-La interpretació, segons l'instrument al que s'opte, dels fragments orquestrals que tenen caràcter obligatori. Els passatges estaran disponibles també en el Punt d'Informació Cultural (PIC) en el Servei de Cultura en els baixos del Paranimf una vegada realitzada la inscripció.

L'OFUA, sota la batuta del director titular i artístic, Mihnea Ignat, s'ha convertit en l'agrupació orquestral de major qualitat i rellevància de la província d'Alacant. Al llarg del seu curt recorregut ha rebut invitacions per a actuar en sales tan prestigioses com l'Auditori Nacional de Música de Madrid, l'Auditori de Saragossa, l'Auditori de Múrcia o l'Auditori de la Diputació d'Alacant, entre altres, i les seues actuacions han sigut retransmeses pel canal "Clásica" de Ràdio Nacional d'Espanya.

Manté una estreta col·laboració amb la Fundació Albéniz i l'Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid, institucions de reconegut prestigi internacional dins de l'ensenyament musical. Els integrants de l'OFUA actuen habitualment amb agrupacions de gran prestigi nacional i internacional com la Mahler Chamber Orchestra, la Mozart Orchestra de Bologna (Itàlia), la Jove Orquestra Nacional d'Espanya o la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, fet que avala àmpliament la gran labor pedagògica i artística que hi ha dins de l'agrupació alacantina. Aquest estiu ha participat al Music Fest Perugia

CALENDARI DE PROVES

Lloc de realització: Saló d'Actes del Col·legi Major de la Universitat d'Alacant

DILLUNS 20 D'OCTUBRE

Matí: Convocatòria de les especialitats instrumentals de cordes.

A partir de les 09.00 hores

Violí
Viola
Violoncello
Contrabaix
Vesprada: Convocatòria de les següents especialitats instrumentals de vent fusta.

A partir de les 16.00 hores

flauta
oboè
fagot
clarinet

DIMARTS 21 D'OCTUBRE

Matí: Convocatòria de les següents especialitats instrumentals de vent metall i percussió.

A partir de les 09.00 hores

Trompa
Trompeta
Trombó