Llegir en valencià. Paisatges de llegenda

La Universitat d'Alacant, la Diputació Provincial i el diari Informació han posat en marxa la campanya "Llegir en valencià. Paisatges de llegenda", en el Club Informació, promoguda per la Fundació Bromera.

El diari Informació distribuirà gratuïtament juntament amb el periòdic un total d'11 llibres dels autors Joaquim G. Caturla, Joan Olivares, Raquel Ricart, Urbà Lozano, Isabel Canet, Maria Jesús Bolta, Anna Moner, Joan Andrés Sorribes, Josep Antoni Fluixà, Víctor Gómez Labrado i Isabel-Clara Simó.

En una entrevista amb el diari Información, el rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, ha explicat que una de "les principals raons" de sumar-se a aquesta campanya és que entre "les prioritats de la Universitat es troba potenciar el coneixement i l'ús de la nostra llengua". A més, ha recordat que la lectura "és un instrument bàsic de formació de la personalitat dels nostres joves". Si vols, pots consultar ací l'entrevista sencera.

Cal recordar que en la iniciativa també col·laboren, a més de la Diputació d'Alacant, la Universitat d'Alacant i el diari Informació, el periòdic Levante-EMV, la Fundació Bancaixa, la Cooperativa Consum, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, la Generalitat Valenciana, la Diputació de València, Escola Valenciana i el Consell Valencià de Cultura, amb la col·laboració, entre altres entitats, de les Universitats de València, Jaume I, Politècnica de València, la UNED, Miguel Hernández d'Elx, l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, la Federació de Municipis i Províncies, les Mancomunitats de la Ribera Baixa, Ribera Alta, la Vall d'Albaida, la Safor, CIERVAL, la Confederació d'empresaris de València, el Col·legi Oficial de bibliotecaris i documentalistes, STEPV, UGT-PV, CCOOPV, l'Associació professional d'il·lustradors de València, teatre Albena, Sala Russafa, a Reial Societat Econòmica d'Amics del País, la Va unir de Periodistes Valencians, la Va unir de Llauradors i Ramaders i l'hotel rural Ca els Senyoretes.

Fitxer adjunt: Llegir en valencià

Fitxer adjunt: Entrevista Manuel Palomar