T'agrada cantar?

La Coral de la Universitat d'Alacant convoca les proves d'accés per al curs 2014-2015 de les especialitats de soprano, contraalt, tenor i baríton-baix. Poden formar part de la coral alumnes i exalumnes de la Universitat d'Alacant, personal d'administració i serveis, i professorat de la UA. No cal formació musical prèvia, únicament la voluntat de divertir-se cantant en grup, aprendre, i adquirir una educació coral bàsica. Hi haurà places per a interessats que no pertanyen als col·lectius esmentats.

La Coral de la UA és una formació musical que s'inscriu en el marc del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística. Té diversos objectius, partint sempre de la base d'aprendre i disfutar amb el cant. Entre els seus objectius primordials està el formar als seus integrants en les diferents facetes d'un cor, tant a nivell musical, social i cultural, així com participar i col · laborar musicalment en els actes acadèmics i institucionals de la UA i en els concerts que es programen des la universitat. A banda d'això, es tracta de potenciar l'intercanvi amb altres corals, així com la participació en certàmens nacionals i europeus. La direcció musical recau en Ramon Jover, professor superior de Direcció de Cors, Orquestra, Composició i Orquestració, amb una extensa trajectòria en la direcció de diversos grups i composició.

Durant els assajos s'aprèn tècnica i expressió vocal, respiració, articulació, vocalització, entonació i expressió corporal. Aquest curs la reconeguda soprano, Ana María Sánchez, impartirà un taller sobre tècnica de cant coral i es realitzarà un curs d'elements bàsics del llenguatge musical. A més, la coral oferix crèdits de lliure elecció, crèdits ECTS, formació pedagògica i musical i possibilitat d'eixides i trobades.

El repertori de la Coral abasta des de la polifonia dels segles XV i XVI fins a l'actualitat. Tota la interpretació és "a capella", la qual cosa, d'una banda augmenta la dificultat en la interpretació, però, d'altra banda, ens permet gaudir de tota la bellesa de l'afinació natural de la veu.

SELECCIÓ I PROCEDIMENT

L'audició per a l'accés consistirà en la realització d'un exercici vocal per comprovar la tessitura i la capacitat d'afinació i en una entrevista personal. El lloc de les proves serà el Punt d'Informació Cultural del Servei de Llengües i Cultura, planta baixa del Paranimf, Campus de Sant Vicent del Raspeig. Els dies són el 29 i 30 d'setembre (a partir de les 10.00 hotrd) i l'1 i 8 d'octubre de 2014 (a partir de les 19.00 hores).

La incrripció es farà a www.veu.ua.es/va/jove/coral/ fins al 24 de setembre. Una vegada enviada la sol.licitud és remetrà un correu electrònic indicant l'horari precís per a realitzar la prova. En qualsevol cas, també és possible accedir a la realització de la prova acudint al Punt d'informació Cultural en els dies i hores establerts.

Més informació: aula.musica@ua.es, tel 965909722