Vicente Molina Foix imparteix una conferència sobre Daniel Escolano

Dijous que ve 25 de setembre a les 20.00 hores, l'escriptor il·licità Vicente Molina Foix parlarà sobre l'artista alacantí Daniel Escolano en la seua conferència "Escolano real i imaginari", a la Seu de la Universitat en la Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4). La conferència forma part de les activitats programades entorn de l'exposició "L'artista i la mare. Obres de Daniel Escolano", una mostra que romandrà oberta al públic en el Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) fins al pròxim 3 de novembre.

El professor de Sociologia de la Cultura i de les Arts de la UA, Juan Antonio Roche, és el comissari d'aquesta mostra que exposa part de la col·lecció que, a l'estiu del 2013 Daniel Escolano va donar a la UA. Fruit de la generosa donació, la Universitat d'Alacant posseeix avui una important col·lecció composta per més d'un centenar de pintures i múltiples dibuixos, esbossos i poemes.

"L'artista i la mare. Obres de Daniel Escolano"

L'exposició permet enjudiciar els valors artístics, filosòfics i existencials de Daniel Escolano i, més concretament, el seu mestratge en el dibuix, les seues cuidades composicions, el pols ferm de les seues línies i el creatiu i ric tractament del color. L'obra d'Escolano beu de múltiples influències que ell recrea d'una manera singular i idiosincrático. Entre les seues herències trobem a Dalí -al que va conèixer personalment-, el seu mestre Pedro Picó i el surrealisme. A ella se li sumen altres influxos procedents d'universos tan diferenciats com la mitologia greco-llatina, la religió cristiana, la filosofia budista zen o el món del còmic i del màniga, a més del psicoanàlisi freudiano i les observacions empíriques de la naturalesa.

Amb tots aquests ingredients, Daniel ha construït un univers oníric personalísimo plasmat en una concepció de la pintura decorativa, colorista, mítica, mística i transcendent si bé, en la seua trajectòria de més de 47 anys, ha evolucionat des del realisme màgic cap a l'abstracció. Justament, Daniel diu que és l'amor de la seua mare, al costat d'altres energies de l'univers, el que està darrere del seu impuls creador.