El Museu de la Biodiversitat d'Ibi celebra el seu X Aniversari

La Universitat d'Alacant i l'Ajuntament d'Ibi van acordar l'engegada del Museu de la Biodiversitat en aquesta localitat alacantina, fa ara deu anys. Per a celebrar el seu desè aniversari, el Museu ha dissenyat un ampli programa d'activitats que tindran lloc dissabte que ve 25 d'octubre, tal com explica el seu director el professor de la UA Eduardo Galant.

Els actes de celebració es perllongaran durant tot el dia, amb activitats que tindran lloc tant en el propi Museu com en els carrers de la localitat.

La jornada donarà començament a les 10.30 hores amb una interessant conferència del prestigiós investigador i naturalista Miguel Delibes, que parlarà de la importància de conservar espècies en perill. A les 11.30 hores, Jordi Raúl oferirà un compte contes sobre la Biodiversitat de la Font Roja, per a continuar amb un taller sobre la Sabana Africana en la plaça del Museu i un cercaviles de danses africanes a càrrec del grup Lluna d'Àfrica, ambdues activitats a les 12.00 hores.

L'activitat central de la celebració tindrà lloc a les 12:30 h en les instal·lacions del Museu amb un acte institucional que comptarà amb l'assistència del director Territorial d'Infraestructures, Territori i Medi ambient, Francisco Javier Sogorb, l'Alcalde d'Ibi, Rafael Serralta, la vicerectora de Recerca de la UA, Amparo Navarro, el degà de la Facultat de Ciències, Andreu Bonet, la directora de l'Institut Universitari de Recerca CIBIO, Mª Ángeles Marcos i el director del Museu, Eduardo Galant.

El programa de la vesprada inclou la conferència "Donem una oportunitat al llop: el llop ibèric en l'Espanya del Segle XXI", a les 16:30 hores a càrrec del reconegut naturalista i divulgador científic Luis Miguel Domínguez, una actuació de percussió a les 17 hores amb l'Associació Trencatoms i una nova sessió del taller sobre la Sabana Africana. A les 18.00 hores danses tradicionals d'Ibi amb el grup de Danses Local i un passeig per Ibi i la seua biodiversitat a les 18.45 hores, de la mà d'Amics dels Muntanyes, tancaran l'ampli programa de celebració.

Durant tot el dia els visitants també podran gaudir d'un Mercat ambulant Artesanal d'Associacions locals que estarà instal·lat en la plaça del Museu, amb inflables i algunes sorpreses.

El Museu de la Biodiversitat ha inaugurat recentment una nova sala que, actualment, alberga l'exposició sobre la biodiversitat de la Sabana Africana que inclou 50 peces cedides pel Museu Nacional de Ciències Naturals (CSIC, Madrid), gràcies a l'acord de col·laboració aconseguit el passat any. Així mateix, fins a mitjan gener de 2015, també es podrà visitar l'exposició temporal "Misteris de la Sabana" en la qual han contribuït diferents particulars a través del dipòsit temporal de peces naturalitzades i objectes d'art africà. Les sales que integren el Museu podran visitar-se durant tot el dia de forma gratuïta.