Ensenyar la història de les dones

L'Associació Espanyola de Recerca d'Història de les Dones (AEIHM) organitza el seu XVII Col·loqui Internacional en la Seu Ciutat d'Alacant per a abordar, des de matí 23 i fins al 25 d'octubre, com ensenyar la història de les dones.

El Congrés, coordinat per les professores Amparo Pedregal (Universitat d'Oviedo) i Mónica Moreno (UA), donarà començament demà dijous a les 9.30 hores amb la conferència inaugural "Legitimar la Història de les Dones: assoliments, dèficits i reptes de les societats democràtiques", a càrrec de Càndida Martínez, professora de la Universitat de Granada.

El congrés té com a objectiu principal reunir a investigadors i docents de tots els nivells de l'ensenyament per a revisar de forma crítica les iniciatives, realitzacions, experiències i aportacions d'aquestes últimes dècades, així com analitzar la situació actual de la història de les dones en les aules i en la societat. Açò permetrà, segons AEIHM, seguir avançant en la innovació docent i en la transferència de coneixement històric per a crear una societat més igualitària.

En la dècada dels 70 es van introduir en els plans d'estudis les primeres assignatures universitàries dedicades a les dones en la Història i es van desenvolupar els primers fòrums de discussió sobre estudis feministes i renovació historiogràfica. Fruit d'aquest germen va nàixer AEIHM en 1991 i van sorgir els debats sobre com havien de transmetre's aquests sabers. Els moviments de renovació pedagògica van revisar i van transformar la forma d'ensenyar en educació primària i secundària i les successives reformes dels plans d'estudi universitaris van permetre ampliar la presència d'aquests coneixements en la formació de joves historiadors i historiadores. Ara, l'Espai Europeu d'Educació Superior ha plantejat nous reptes.