II Curs de Microvinya a la Seu Universitària de Cocentaina

El II Curs Microvinya, organitzat per la Universitat d'Alacant i l'Associació ELVIART a Alcoi, Cocentaina i Muro d'Alcoi, ja té obert el termini d'inscripció. Enguany, el curs se celebrarà entre els dies 7 i 15 de novembre i desenvoluparà diverses activitats al Centre Àgora, a la zona verda del barranc del Benissaidó i a l'Institut Andreu Sempere d'Alcoi. Les ponències es pronunciaran en la Seu Universitària de Cocentaina, situada en el Centre Cultural El Teular, i en les instal·lacions del Celler La Muntanya, a Muro d'Alcoi.

Aquest curs pretén transmetre que l'ecosistema empresarial rural pot ajudar a aconseguir la sostenibilitat i que el minifundi arriba a ser rendible en els seus quatre vessants: econòmica, social, mediambiental i cultural, com demostren diversos projectes en les comarques de L'Alcoià i El Comtat.

Es tracta d'un curs que dóna valor al minifundi com a element generador de riquesa i aporta les eines necessàries per a convertir les seues febleses en fortaleses. Al llarg del curs l'alumne aprendrà a valorar que l'agricultor ha de rebre un preu just pel seu treball, que qualsevol producte agroalimentari s'ha d'obtenir aplicant bones pràctiques agrícoles, utilitzant varietats autòctones i respectant el medi ambient, que qualsevol empresa ha de cooperar amb el seu entorn i fomentar la cultura autòctona i que l'educació és un element indispensable per a desenvolupar la sostenibilitat del territori.

Amb quatre jornades completes que combinen les conferències i les classes pràctiques de camp (els dies 7,8, 14 i 15 de novembre), a més d'una visita al Celler La Muntanya (diumenge 9 de novembre al matí), el II Curs de Microvinya ofereix unes vint activitats coordinades per José Luis Todolí Torró i Juan Cascant Vicent. També col·laboren l'Ajuntament d'Alcoi, Caixa Ontinyent i El Celler La Muntanya. Amb 40 hores de formació, el preu del curs és de 80 euros i es poden obtenir 4 crèdits LRU. Més informació i matrícula en la pàgina web de Seus de la UA.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer