Jornades d'Indústries Culturals i Creatives en Filosofia i Lletres

La Facultat de Filosofia i Lletres organitza les Jornades d'Indústries Culturals i Creatives, que enguany tractaran sobre el lema "Pluralitat de les arts i la seua projecció empresarial". Tindran lloc a la sala de graus i l'aula magna de la mateixa facultat organitzadora i al Paranimf, entre els dies 4 i 7 de novembre.

Oferirà als estudiants i al públic que hi assistisca més de vint activitats entre conferències, taules redones, representacions teatrals i trobades empresarials.

PROGRAMA D'ACTIVITATS

Dimarts 4

A les 10 hores: Inauguració de les jornades a càrrec de Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística i Juan Francisco Mesa, degà de la Facultat de Filosofia i Lletres

A les 10.30 hores: “De l'èxit de l'autopublicació digital a signar amb una gran editorial”, a càrrec Eva García Saénz de Urturi (escriptora). Modera: Àngel L. Prieto de Paula.

A les 12.30 hores: "Les Mènades" a càrrec de Franck Gaulier (artista, pintor i il·lustrador). Modera: Amelia Peral.

A les 16.30 hores: “La interpretació del patrimoni cultural: per a què, per a qui, per què?”, a càrrec d'Elisa Rico (Universitat d'Alacant). Modera: Jorge Olcina.

A les 18 hores: “La virtualització del patrimoni: nous enfocaments per a la documentació arqueològica i la divulgació històrica”, a càrrec de Jaime Molina (Universitat d'Alacant). Modera: Alberto Lorrio.

Dimecres 5

A les 10 hores: Taula redona: “Turisme cultural i desenvolupament local. GAMETOUR: una experiència emprenedora entre les TIC i el turisme cultural”, a càrrec de Rosa Jiménez Abad (geògrafa i màster en Desenvolupament Local i Innovació Territorial per Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d'Alacant), Álvaro Yuste Torregrosa (enginyer Multimèdia per l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant) i Pablo Niñoles Aznar (enginyer Multimèdia per l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant). Modera: Antonio Martínez Puche.

A les 11 hores: “De la teua passió al teu mitjà de vida. Descobreix el poder de viure fent el que vols”, a càrrec de Rut Nieves (autora, coach, conferenciant i facilitadora de PSYCH-K®). Modera: Amelia Peral.

A les 12.30 hores: “L'Arxiu General de la Universitat d'Alacant”, a càrrec de M. Mercedes Guijarro Antón (directora del Servei d'Arxiu i Registre). Modera: Verónica Mateo.

A les 16.30 hores: Taula redona: “Many Languages. One World. De la Facultat de Filosofia i Lletres a l'ONU”, a càrrec de Victoriya Kiseleva (alumna de Traducció i Interpretació de Francès) i Pierre Vives (Universitat d'Alacant).

A les 18 hores: “ECU. Una editorial des de dins”, a càrrec del Taller Ecu. Modera: Elisa Barrajón.

Dijous 6

A les 10 hores: “Pràctiques externes en el grau en Geografia i Ordenació del Territori”, a càrrec de José Tomás Navarro Carrión (Laboratori de Geomática de l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant).

A les 10.30 hores: Taula redona: “Cooperació al desenvolupament a Rwanda: cartografia col·laborativa”, coordinada per José Luis Banye Sánchez, Roberto Mas Martil, i Jesús Ortuño Castillo (alumnes de Geografia i Ordenació del Territori). Modera: Antonio Prieto Cerdán.

A les 12 hores: Representació d'Enreda-2, produït per TEADA, al Paranimf. Entrada gratuïta.

A les 16.30 hores: “Traducció en el món audiovisual” a càrrec de Chema Bazán (Lucentum Digital). Modera: Catalina Iliescu.

A les 18 hores: “Pràctiques: una oportunitat de visibilitat”, a càrrec de Vicente Marhuenda (gerent de l'Associació Provincial d'Hotels i d'Allotjaments Turístics d'Alacant). Modera: Fernando Vera.

Divendres 7

A les 10 hores: “Arxivers i arxius: un repte diari” a càrrec de José Luis Pellín Payá (llicenciat en Filologia Anglesa i diplomat en Biblioteconomia, Arxivística i Documentació). Modera: Brauli Montoya.

A les 11 hores: “De la literatura al cinema passant per Buñuel” a càrrec d'Israel Gil. Modera: Juan Antonio Ríos.

A les 13 hores: “Nous enfocaments en l'estudi de l'obra literària: relació text-imatge", a càrrec de Marta Haro (Universitat de València). Modera: Josep Lluís Martos.

A les 16.30 hores: “Geografies culturals: dels territoris de ficció als espais viscuts”, a càrrec d'Héctor Hernández (Universitat de València). Modera: Josep Lluís Martos.

A les 18.30 hores: "Trobada empresarial: perfils professionals". A l'aula magna de la Facultat de Filosofia i Lletres.