Memòria gràfica, 35 anys UA

El Museu de la Universitat d’Alacant exhibeix fins al 23 de desembre la mostra Memòria gràfica, 35 anys de la UA, una recopilació fotogràfica en què es posa en evidència què és i cap a on es dirigeix aquesta Universitat, que remunta les seues arrels històriques a la Universitat d’Oriola del segle xvi.

Aquesta exposició es construeix amb instantànies procedents d'arxius personals, públics i privats. Moltes han sigut cedides pels mitjans de comunicació del nostre entorn més pròxim, i tenen la mirada personalíssima dels principals reporters i reporteres gràfics alacantines que, amb les seues instantànies, han il·lustrat la història viva d'Alacant. D’altres formen part de l'arxiu de la mateixa Universitat i dels seus diferents departaments.

Aquesta recopilació d’imatges, moltes de les quals inèdites fins ara, s’ha gestat al llarg de dos anys a través d’una àrdua tasca de selecció, documentació i catalogació. En total s’hi poden veure més de mil fotografies repartides en més d’un centenar de plafons que donen prova de l’evolució històrica de la Universitat d’Alacant, de la importància de la seua gent, de la seua imbricació amb l’entorn, de l’exquisida concepció del seu campus, del calat social derivat del seu coneixement, de la seua aposta pel talent i l’esperit crític, de la seua consolidació definitiva i essencial per a l’entramat social.

La mostra es completa amb la projecció de les prop de tres mil imatges recopilades, així com d’un vídeo històric en el qual es resumeixen els trenta-cinc anys de vida de la institució.

El 16 d'octubre de 2014 es commemora el trenta-cinquè aniversari de la creació de la Universitat d'Alacant.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer