El hip-hop d'Atupa, al Col·legi Major

El hip-hop és un gènere poc habitual en les programacions de cultura, però si a més és en valencià, resulta una proposta única. Tot junt es podrà veure al concert del grup Atupa, que actuarà el 4 de desembre al Col·legi Major de la Universitat d’Alacant, a les 20 hores, i amb entrades per invitació que es poden recollir en el Punt d’Informació del MUA (MIC) i en la Llibreria Compàs.

Atupa es una formació de joves cantants de rap amb origen al municipi de Montcada. Des dels últims mesos, viatgen a multitud de concerts en diferents festivals i cites per la nostra geografia. Al concert d’Alacant presentaran el seu primer disc, Quatribarap, però també proporcionaran un tast del seu pròxim disc, Expansion Pack, del qual destaca la cançó «Poble», per a la qual han creat un interessant videoclip.

Aquesta formació valenciana naix l’any 2012 amb la seua primera referència: Quatribarap. El disc va ser un èxit rotund, tenint en compte la joventut i la curta trajectòria del grup. Durant dos anys, el grup ha presentat el seu primer CD per tot el país tocant a festivals com el Feslloch, el Festivern o el Diània, així com al concert de Falles, al concert del 25 d’Abril o a la Festa per la Independència.

Amb l’experiència acumulada, Atupa encara el seu nou treball. Un EP amb Ainz Adams, DJ Bokah i Mark Dasoussa a la producció. Expansion Pack ha de ser justament això, un pack de cançons que els espente més lluny encara i els permeta expandir-se musicalment i qualitativament.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer