Visita al Parc Natural de La Mata i Torrevella

L'Aula de la Ciència de la UA proposa una interessant excursió amb la qual descobrir les característiques dels hàbitats del Parc Natural de les Llacunes de la Mata i Torrevella, amb una ruta de 3,5 km guiada pel professor Carlos Martín Cantarino, director de l'Aula de la Ciència, el dissabte, 15 de novembre, d'11 a 13 hores.

El lloc d'inici de la marxa serà des del Centre d'Interpretació del Parc Natural, en el qual el propi professor Martín Cantarino oferirà una xarrada divulgativa sobre el parc natural que es visitarà posteriorment.

El Parc Natural de les Llacunes de la Mata i Torrevella es troba en la comarca de la Vega Baixa del Segura i ocupa part dels termes municipals de Guardamar del Segura, Torrevieja, els Montesinos i Rojals.

Juntament amb els parcs naturals d'El Fondo i les Salines de Santa Pola, formen un triangle d'aiguamolls d'una importància crucial per al desenvolupament dels cicles biològics de nombroses espècies que ho utilitzen tant en les seues migracions com en la seua nidificació o hivernada.

El parc ho componen dues llacunes separades entre si per un anticlinal cridat "El Chaparral". Un canal uneix ambdues depressions que, a més, estan comunicades de forma artificial amb el mar per mitjà d'altres dos canals coneguts com "Acequiones", conformant així una unitat d'explotació salinera.

Per participar de l'activitat es necessari realiatzar una inscripció: En el telèfon 966 920 404 o en el correu electrònic parc_lamata@gva.es.

Cartell de la jornada