Jordi Tormo presenta 'El silenci' al Centre Ovidi Montllor

Jordi Tormo i Santonja acaba de publicar amb el segell Música de Telers el seu sisè llibre, El silenci. Es tracta de la segona incursió en la narrativa de l'autor alcoià, que serà presentada el dijous 18 de desembre a les 20 hores al Centre Ovidi Montllor d'Alcoi, amb el que la UA té un conveni de col·laboración.

El col·lectiu cultural Música de Telers d'Alcoi ha creat aquest segell per a editar els discos dels grups que el conformen per mitjà del micromecenatge i l'ús de llicències lliures, apostant per la relació entre el creador i el receptor, i s’endinsa per primera vegada en l’edició d’una publicació literària després d’haver col·laborat en els dos poemaris Nova poesia alcoiana. Poemes entre telers.

El llibre mostra la història de Júlia i Carles, que es coneixen per casualitat l’estiu del 2002 al Centre d’Informació Juvenil del seu municipi, lloc en què estan per motius ben diferents. Dotze anys després tornen a trobar-se en un mateix lloc: l’editorial en què Júlia treballa com a dissenyadora i maquetista i on Carles s’incorpora com a traductor i corrector de textos. Segons Jordi Tormo, autor del llibre, “ací comença de nou la seua història, una història d’esperances, d’il·lusions i de somnis compartits que es veuen truncats en un moment concret de les seues vides quan Júlia entra en una profunda depressió a causa del trastorn bipolar que pateix”.

El silenci narra la trajectòria personal de Júlia i Carles i recopila la correspondència secreta que ambdós intercanvien durant la seua relació. Està construït amb una introducció i conclusió amb narrador i un cos central epistolar que reprodueix les cartes que es creuen, a partir de les quals el lector podrà conèixer la seua història.

Uns personatges complexos, unes descripcions de situacions acurades, els paisatges de la mar i la natura i, sobretot, els sentiments que mostren els dos protagonistes envers de l’altra persona a través de la seua correspondència, donen forma a aquesta història d’amor en majúscules i amb un final tràgic. Segons Jordi Tormo, “el lector trobarà en El silenci un llibre tan lluminós com ombriu, un llibre en que els protagonistes vénen d’un patiment que en alguns moments creuen perpetu i del que no podran deslligar-se mai”.

L'escriptora Isabel-Clara Simó ha col·laborat en l’edició del llibre escrivint el pròleg que l’acompanya. En la seua opinió, aquest llibre és “una història d’amor, d’amor total, ferida pel llamp cruel de la malaltia. Jordi Tormo ens ha proporcionat la fragància de la bona literatura, i nosaltres, lectors amatents, li ho agraïm de cor”.

Fitxer adjunt: Presentació literària