Presenten el programa ACUA del segon quadrimestre

La Universitat d’Alacant comença l’any amb una intensa i variada Agenda Cultural (ACUA) per als mesos de gener, febrer, març i abril, carregada de propostes de tot tipus amb espectacles teatrals, concerts, recitals, noves exposicions i dansa. A més, per a aquests primers mesos del 2015, el vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística ha desenvolupat un programa específic d’activitats culturals per a celebrar “L’Any Sempere”, artista fortament vinculat a la UA a través del Museu (MUA), on hi ha una important col·lecció d’obra de l’artista.

Concretament, s’han dissenyat tres exposicions i una taula redona sobre Sempere (el 12 de febrer) per a homenatjar l’artista, en aquest any dedicat a la difusió de la seua figura i la seua obra:

- 60 anys de Geometria. Diversos autors. Del 29 de gener al 28 de març. Sala El Cub del MUA. Aquesta mostra engloba un ampli panorama de pintors i obres amb un caràcter netament geomètric o constructiu, entre els quals es troba Sempere. Aquesta exposició està integrada per 70 obres de 58 artistes de la Col·lecció Ars Citerior.

- La llum del Mare Nostrum. Homenatge a Eusebi Sempere. Diversos autors. Del 29 de gener al 28 de març. Sala Arcadi Blasco del MUA. És una exposició col·lectiva d’amics del pintor, que li reten homenatge amb el tema central de la lluminositat de la terra del pintor, sempre present en la seua obra. 20 artistes de la Col·lecció Ars Citerior

- Diàlegs. Homenatge a Sempere. Finals d’abril de 2015.- Col·lecció MUA (amb 140 peces d’obra gràfica de Sempere). Inclou obra gràfica de Sempere en diàleg amb les obres d’altres autors, també de la col·lecció del MUA.

Oferta Teatral

El teatre segueix sent una constant en la programació ACUA, en una clara aposta per la difusió cultural, però també pel vessant formatiu d’aquesta. La companyia Trama Teatre inaugura aquest apartat amb la representació de La perrera (obra inspirada en l’aclamada pel·lícula de Tarantino Reservoir Dogs), l’11 de febrer a les 20 hores en el Paranimf. El 25 de febrer La Fornal Teatre arriba al Col·legi Major amb El gust és nostre, un espectacle diferent en valencià, una aposta divertida per a aprofundir en la nostra cultura: personatges, músics, improvisació i versos populars.

El programa teatral continua al març amb la història de dos personatges al límit, Retrato en Rojo (3 de març. Paranimf, 20 h). La pols, de Llàtzer Garcia, es representarà en valencià el 25 de març en el Col·legi Major (20 h) i el 31 de març, Milles Gloriosus, una obra de Tomás Mestre que es posarà en escena per a instituts (Paranimf 12 h). Finalitza aquest apartat la representació de Lokes, el 22 d’abril a les 20 hores, en el Col·legi Major.

Música i Dansa

Amb motiu de la inauguració de l’Exposició de Tomás Ferrándiz, el 2 de febrer, Núria Feliu protagonitzarà un recital de poemes, Poemes patriòtics, acompanyada pel quartet Mare Nostrum (19,30 h. sala El Cub, MUA). El 13 de febrer, per a celebrar el Dia Mundial de la Ràdio i en col·laboració amb Ràdio Politècnica UA, els grups Naia i Arkano, oferiran un concert, i el 18 de febrer, Sènior i el cor brutal, presentaran el seu últim treball El poder del voler en el Paranimf, a les 20 hores.

El 24 de febrer serà el torn del tradicional Concert de Cadena 100 que portarà a La Musicalité, el 27 de febrer Estàncies en la Serra Mariola (concert per a guitarra i orquestra de plectre) de la mà d’Orquestra de plectre "La Paloma" (Facultat d’Educació. 20 hores), el 26 de març, arranca el cicle de concerts en el MUA del Conservatorio Profesional de Música Guitarrista José Tomás d’Alacant (amb dues actuacions més el 23 i el 30 d’abril), i el 27 de març, concert Grans mestres del teclat, amb la solista Paula Coronas (sala Polivalent MUA. 20 h).

Borja Penalva i Francesc Anyó interpretaran Estellés de mà a mà, el 23 d’abril en el Col·legi Major (12 hores). Finalitzarà el cicle musical amb dues actuacions: Alba Carmona i Marta Robles amb Al·lusions al Mar, el 24 d’abril a les 20 hores en el MUA i Silvia Pérez Cruz i Raúl Fernández i el seu nou treball Granada, el 29 en el Paranimf, també a les 20 hores.

Daniel Hernández serà el protagonista de la dansa amb Persona, Spin off Dansa, un sol de dansa contemporània amb tints de dansa espanyola, acompanyat de vídeoart i que utilitza l’escenari com si fóra una instal·lació (11 de març, 20 hores. Paranimf).

Exposicions

A més de les 3 exposicions que integren l’Any Sempere, el MUA ha programat Arquitectures per a la defensa de la costa mediterrània (1936-1939), fins al 21 de febrer (sala Polivalent), Artistes de la Comunitat Valenciana en la col·lecció de Tomás Ruiz: Sobre paper (28 de gener al 28 de febrer), Temps de guerra (1936-39) amb obres de Tomàs Ferrándiz (del 2 al 18 de febrer. Sala El Cub), Structural Point. Exposició de maquetes d’arquitectura EPS-UA (del 6 de febrer al 28 de març. Rebedor sala el Cub. MUA), L’Illeta del Campello, en col·laboració amb el MARQ (Sala Aifos. Febrer 2015), Insectes: un microcosmos de formes i colors (Sala Aifos) Exposició del CIBIO (març-abril 2015), Libèl·lules de l’aigua al cel (Sala Aifos) Exposició del CIBIO (març-abril 2015), Alcoi i Elda: vida i identitats europees en transformació (sala Transit), en col·laboració amb la Universitat de València (del 3 al 25 de març).

Generació del 14. Ciència i Modernitat (Facultat de Ciències. Organitza Acció Cultural. Març 2015), Raúl Zurita: Escriptura Material (del 3 de març al 2 de maig. Sala El Cub. MUA), Photoalc 2015, fotografies d’Irene Cruz (del 12 de març al 25 d’abril. Sala Polivalent MUA), Mulier mulieris. IX Convocatòria d’Arts Plàstiques, diversos autors (del 13 de març al 23 de maig. Sala Sempere. MUA) i XV EAC. Trobades d’Art Contemporani 2015. Sala El Cub. MUA (del 30 d’abril al 25 de juliol).

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua