'Tales from Lemuria', exposició fotoràfica a la Sala Trànsit

La Sala Trànsit de l'Aulari II acollirà l'exposició "Tales of Lemuria", del fotògraf Mitar Terzic, des de la inauguració del dijous 15 de enero (a les 19 hores) fins al dia 13 de febrer. A més, després de la inauguració oficial, el professor Fran J. Ortiz oferirà la conferència "L'Atles Fantàstic. La geografia de l'imaginari en les arts visuals del segle XX i XXI", que tindrà lloc en l'aula A2-0D01, al costat de la mostra.

L'artista proposa una sèrie d'instantànies en blanc i negre en què representa els personatges que, segons el seu propi imaginari, haurien habitat el continent fictici de Lemuria juntament amb alguns dels paisatges que tindria aquella geografia. Emmarcats en diferents escenes tant en espais oberts com en localitzacions tancades, aquests personatges són adornats amb diferents artefactes que, creats per Terzic, es col·loquen en el crani dels models, tapant-los el rostre i aportant un major volum als caps.

Amb aquesta col·lecció, l'artista mostra un món imaginari en el qual s'endinsa des de la seua perspectiva de fotografia artística, però, a més, convida l'espectador a preguntar-se qüestions sobre l'existència o no d'aquell continent i aquella civilització, sobre la fi que va tenir o hauria tingut en el cas d'existir i sobre si la ficció podria respondre o aventurar sobre el futur que pot tenir la civilització humana actual.

Concurs de fotografia a Twitter

Amb motiu d'aquesta exposició, la UA convida a participar en un concurs a la xarxa social Twitter enviant les vostres fotos amb mons de llegenda imaginaris, com fa el fotògraf Mitar Terzic en la seua exposició.

"Poseu en marxa la vostra imaginació. Visiteu l'exposició a l'Aulari 2 i inspireu-vos. Poden ser mons perduts, desapareguts, mons que us agradaria que existiren, o mons que creieu que coneixerem. Han de ser fotografies que hàgeu fet vosaltres mateixos, que siguen propietat vostra", expliquen els organitzadors.

L'organització triarà les millors de totes les que enllaceu al compte en Twitter @culturaenlaUA, amb el hashtag #MundoImaginado, i els guanyadors rebran una colecció de catàlegs de les millors exposicions del MUA, inclòs el catàleg de "Tales from Lemuria".

El termini per a etiquetar les imatges acaba el 13 de febrer. Cal matisar que es un concurs obert a tots el públics, no sols per a la comunitat universitària.

#MundoImaginado piulades

Conferència de Fran J. Ortiz sobre llocs fantàstics

En finalitzar l'acte d'inauguració de l'exposició, el professor de Llengua i Literatura Castellana de la Universitat d'Alacant, Fran J. Ortiz, oferirà una conferència titulada "L'Atles Fantàstic. La geografia de l'imaginari en les arts visuals del segle XX i XXI".

Segons explica el professor, en la conferència oferirà una reflexió sobre teories literàries en base als espais inventats, s'acostarà des de la literatura a altres llocs fantàstics del cinema o el còmic i, a més, mostrarà una panoràmica dels llocs inventats més coneguts de la literatura.

Concretament, Fran J. Ortiz parlarà de llocs com l'Atlántida, la mítica illa de Tule, els paisatges d'Alícia en terra de meravelles, del màgic d'Oz o els viatges de Gulliver, i s'endinsarà en els llocs detallats en històries com Les cròniques de Nàrnia o El senyor dels anells.

Google+: http://google.com/+Culturaenlaua