El Museu de la Biodiversitat d'Ibi acull l'exposició 'Un viatge als pols'

El Museu de la Biodiversitat d’Ibi prepara una nova exposició temporal destinada a conscienciar la població sobre l'estat actual dels pols, titulada Un viatge als pols. Un món en perill. La mostra es inaugurada el 10 de febrer, després de la signatura d'un conveni a les 12.30 hores entre les institucions que s'han unit per a fer possible aquesta exposició: la UA, l'Ajuntament d'Ibi, l'Oceanogràfic de València, el Museu Nacional de Ciències Naturals i el Parc de les Ciències de Granada.

El programa paral·lel a l'exposició inclou la xarrada "La vida als pols" (20 de febrer en la sala adjacent al Teatre Río a les 19.30 hores), a càrrec d'Andrés Barbosa Alcon i la iberuda Virginia Vidal Burgos, del Departament d'Ecologia Evolutiva del Museu Nacional de Ciències Naturals de Madrid-CSIC, els quals explicaran la biodiversitat dels pols i parlaran, de primera mà, sobre la seua experiència a l'Antàrtida.

El projecte desenvolupat a l'Antàrtida per aquest departament es basa a determinar l'efecte del canvi climàtic sobre la fisiologia de tres espècies de pingüins antàrtics: pingüí de cara blanca (pygoscelis antarctica), pingüí papua (pygoscelis papua) i pingüí d'Adèlia (pygoscelis adeliae). El projecte incideix especialment en l'efecte que el canvi climàtic pot exercir sobre la fauna parasitària i organismes patògens de les espècies estudiades i, com a conseqüència d’això, sobre el seu sistema immunitari.