Exposició 'Generació del 14. Ciència i modernitat'

Amb motiu del centenari de la Generació del 14, la Biblioteca Nacional d'Espanya (BNE) i Acció Cultural Espanyola (AC/E) organitzen l'exposició «Generació del 14. Ciència i modernitat», que recorda el llegat històric, científic, cultural i polític d'aquells homes i dones fonamentals de la història d'Espanya del segle XX. L'Aula de la Ciència de la Universitat d'Alacant porta a l'edifici II de la Facultat de Ciències aquesta mostra, on estarà oberta des del 5 de març fins al 24 d'abril.

L'exposició, que està comissariada per Antonio López Vega, Juan Pablo Fusi Aizpurúa, José Manuel Sánchez Ron, José Lebrero Stals i el recentment traspassat Carlos Pérez García, recorre les diferents facetes del llegat intel·lectual i científic de la Generació del 14 a través de més de dos centenars de peces, algunes inèdites, entre pintures, escultures, fotografies, manuscrits, cartes, material científic, obres d'art i llibres, entre altres, que s’estructuren en sis apartats.

Antonio López Vega, un dels comissaris, inaugura en la UA la mostra i, a més, imparteix després de la inauguració a les 12 hores la conferència «La Generación del 14: un proyecto para España», en la sala CI/1005 del mateix edifici.

La Biblioteca Nacional d'Espanya i Acció Cultural Espanyola (AC/E) han coeditat un catàleg que recull els aspectes essencials de la mostra, dedicada als primers anys d'un episodi fonamental en la nostra història recent, l'herència literària, artística i cultural de la qual continua present avui dia.

El catàleg inclou una relació il·lustrada de les obres exposades, entre les quals hi ha obres d'art i documents, llibres, revistes, fotografies originals o manuscrits que configuren els recorreguts temàtics de la mostra pels múltiples aspectes de la literatura, les arts i el pensament de l'època.

Fitxer adjunt: Fullet de l''exposició