Exposició sobre la Illeta dels Banyets

Les excavacions de la Illeta de El Campello arriben a la Universitat d'Alacant en format expositiu, de la mà del Museu Arqueològic d'Alacant (MARQ) amb 'La Illeta dels Banyets. Un pont des del passat al futur'. La mostra romandrà oberta 3 de febrer a les 19 hores a la Sala Aifos del Campus (Edifici de Filosofia i Lletres III), en un acte en el que fet pel diputat de Cultura, Juan Bautista Roselló, i el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés. Finalitzarà el 27 de febrer.

La Illeta dels Banyets és un dels jaciments arqueològics alacantins coneguts i excavats des de fa més temps, situat en el terme municipal de El Campello. Es tracta d'una antiga península que va quedar separada de la costa a causa d'un terratrèmol, en una data incerta. En 1943 es va tornar a unir a terra per a formar un espigó natural. Actualment, la Illeta dels Banyets és un promontori estret i llarg amb una superfície de 10.000 m², dels quals aproximadament 4.000 m² conformen el jaciment arqueològic, tenint el seu punt més alt a 7,8 m sobre el nivell del mar. Es troba en període de consolidació de les estructures constructives trobades en les excavacions i de musealització amb l'objectiu que puga ser visitat.

Malgrat la seua reduïda extensió, aquest jaciment és d'una gran importància per la seua àmplia seqüència cultural, ja que en ell s'han identificat restes de l'Edat del Bronze, previs als quals conformen un assentament ibèric i els que queden d'una vila romana, a més de la presència de materials islàmics que ens parlen d'una ocupació, de caràcter esporàdic, en l'Època Medieval. Tot açò demostra que la Illeta dels Banyets va ser un important port comercial, des del qual es dominaven tant les vies marítimes com les de penetració cap a l'interior.