La Sala Trànsit acull 'Persones. Mirades cap a l'esperança'

La Sala Trànsit de l'Aulari II acull l'exposició Persones. Mirades cap a l'esperança, una col·lecció fotogràfica de Manuel Díaz-Flores García que commemora el 50 aniversari de Càrites Diocesana d'Alacant i que es pot veure des del 16 de febrer al 2 de març.

El text de presentació de l'exposició manifesta que: “Lluny del que puga semblar… durant el procés fotogràfic de desenvolupament del treball que ací vam mostrar hi ha hagut i hi ha molta alegria i humor. En primer lloc, i no per ordre d'importància, és gràcies als companys de Càrites Elx els quals, s'han donat i es donen de forma activa al fet que açò siga així. En segon lloc, és gràcies a tots els protagonistes objecte d'aquesta exposició els quals, s'han col·locat davant de la càmera amb naturalitat i sense prejudicis, aparentment despreocupats de sí mateixos i predisposats al joc, el bon humor, la conversa, l'afecte, la innocència.

Grans moments de convivència! Grans persones! Però darrere de cada escena hi ha una vida els pressupostos vitals de la qual, en molts dels casos, apunten cap a un injust zero infinit. I no obstant açò, enfront de tota aquesta cruesa vital, ens trobem amb una sort de super-herois l'enteresa dels quals per a suportar el seu destí és, en cert sentit, exemplar i alliçonadora. Una sort de sacrifici simbòlic? Tots, haguérem de tornar la nostra mirada de forma activa cap a aquesta part exclosa de la societat. Ells ens donen la mesura real de totes les coses i ens retornen generosament el valor real del perquè, per a quin i fins a quan de la condició humana.

No ens anem lluny! Mirem al nostre al voltant. Doncs la línia que ens uneix i ens separa als uns dels altres és més fina del que pressuposem. Abolim les diferències!”.