La Seu de Villena acull un congrés internacional

La Seu de la Universitat d'Alacant a Villena celebra el congrés internacional “Don Joan Manuel com a personatge de frontera. Història i Literatura en la Península Ibèrica i Europa del Segle XIV”, que tindrà lloc des del 25 al 28 de febrer en el Saló d'Actes de la Casa de Cultura de Villena (KAKV).

Amb el preu de 20 euros per a estudiants en general, aturats i jubilats, i 40 euros per a la resta d'interessats, el seu certificat d'assistència serà convalidable per un crèdit ECTS o CELEC.

Es tracta d'un congrés dirigit a estudiants universitaris, estudiosos de la Història i la Literatura medieval, curiosos i amants de la història comarcal i del seu patrimoni, i totes aquelles persones i professionals que desitgen saber més sobre la figura objecte d'estudi, la seua incidència política en la Península Ibèrica i les seues repercussions en les lletres castellanes.

A més, l'alumnat matriculat té la possibilitat d'allotjar-se en l'alberg de Villena, un servei que es pot reservar al costat de la matrícula del congrés al preu de 5 euros per nit i persona, que hauran d'abonar-se en l'alberg. La matrícula estarà oberta fins al 23 de febrer.

Don Joan Manuel és un dels personatges més interessants de la història medieval espanyola i un dels més transcendents de la literatura universal en llengua castellana. Nét, nebot, cosí, gendre i avi de reis de les diferents cases ibèriques. Fill de l'Infant Don Manuel i nét de Fernando III El Sant, va quedar orfe molt jove i va heretar el ric patrimoni patern, que incloïa algunes riques viles castellanes i pràcticament tot el curs del Vinalopó, des de Villena fins a Santa Pola, així com el càrrec d'Avançat del Regne de Múrcia.

Fitxer adjunt: Programa del congrés