La UA celebra el Dia Internacional de la Dona

La Universitat d'Alacant celebra, com cada any, el Dia Internacional de la Dona amb un ampli programa d'activitats culturals i didàctiques que tindran lloc durant diversos dies propers al 8 de març, dia de la commemoració, i que duraran diversos mesos, els que romandrà una de les exposicions programades.

L'activitat començarà l'obertura del X Seminari Dona, Literatura i Compromís, que tindrà lloc el 2 de març en la Seu Ciutat d'Alacant de la UA. L'acte serà a les 17.30 hores i estarà dirigit per Amelia Peral Crespo, coordinadora Acadèmica de Cultura, Polítiques d'Igualtat i Estudis Francesos de la Universitat d'Alacant.

Posteriorment, dues conferències titulades “La Literatura Humanista de Sylvie Germain”, per María Badiola Dorronsoro, a les 17.30 hores, i “El canvi de les heroïnes literàries del Segle XIX al XXI”, per Gemma Lienas, a les 18.30 hores, completaran la primera jornada, que seguirà amb una desena de conferències que tindran lloc els dies 10, 17, 24 i 31 de març.

El dimarts 3 de març tindrà lloc la representació de l'obra teatral Retrato en rojo, a càrrec de l'Associació Teatral Almadrava, que explica la història de dos personatges al límit que arrosseguen al sorprés espectador en els continus girs de la trama sense saber molt bé on s'oculta la veritat i els manté expectants fins al dramàtic i inquietant final. Serà en el Paranimf, a les 20 hores, i les entrades estan a la venda en Llibreria Compàs, Instanticket i en taquilles des d'una hora abans de la representació al preu de 5 euros. Els alumnes de la UA podran arreplegar una entrada gratuïta presentant la TIU en el MIC (Museu de la UA).

TAULA REDONA DONES I CIÈNCIA

El Vicerectorat d'investigació, Desenvolupament i Innovació, en col·laboració amb la Unitat d'Igualtat, organitza la taula redona "Dones i Ciència". Serà moderada per la Vicerectora d'Investigació Desenvolupament i Innovació, Amparo Navarro, i comptarà amb les científiques Violeta Demonte, Pilar López i Carmen Herrero, així com amb la presència de la Directora General d'Investigació Científica i Tècnica, Marina Villegas. Tindrà lloc al Saló d'actes edifici Germà Bernàcer, el 9 de març a les 12 hores.

L'assistència està limitada a l'aforament de la sala, es prega confirmació en vr.investi@ua.es.

Des del 13 al 23 de maig, l'exposició Mulier, Mulieris oferirà els millors treballs de la IX Convocatòria d'Arts Plàstiques, en la Sala Sempere del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA).

També dins de l'apartat expositiu, el 23 de març s'inaugurarà la mostra didàctica Activisme de gènere: Descobrint a les Guerrilles Girls, una activitat complementària a l'exposició Mulier Mulieris, que tindrà lloc en el hall Sala El Cub.

El dimarts 24 de març se celebrarà “La Dona compositora en el Romanticisme”, un concert col·loqui sobre les figures de Clara Wieck i Pauline Viardot a càrrec dels alumnes del Conservatori Superior de Música Oscar Esplá d'Alacant, en el MUA, a les 19 hores, amb entrada gratuïta.

Finalment, el divendres 6 de març, la Seu Universitària de Benissa acollirà la “Jornada sobre la dona en la societat de la informació”, que tindrà lloc des de les 16,30 a les 20 hores.