Presentació del llibre 'Leones contra Dioses'

La sala de conferències del nou edifici de la Universitat d'Alacant al carrer de Sant Ferran 40 d'Alacant acull la presentació del llibre Leones contra Dioses (Edicions Península), en un acte que estarà presidit pel rector de la UA, Manuel Palomar, que comptarà amb la presència del degà de la Facultat d'Econòmiques, Juan Luis Nicolau, i l'autor de l'obra, John Müller, i que tindrà lloc el dimecres 4 de febrer a les 20 hores. Es tracta d'una cita organitzada pel diari El Mundo i la Universitat d'Alacant.

Amb el subtítol "Com els polítics van derrotar la prima de risc i van perdre l'oportunitat de modernitzar Espanya", Leones contra Dioses és la història d'un combat desigual entre els polítics i els mercats. Entre els lleons Daoíz i Velarde, que custodien el Congrés dels Diputats, la seu de la sobirania nacional, i els déus Hermes i Deméter, que presideixen el Palau de la Borsa. Una lluita que va començar el gener de 2010, quan José Luis Rodríguez Zapatero va pujar a l'escenari de Davos i el món va veure que Espanya podia ser com Grècia. La prima de risc va ser el marcador d'aquella confrontació.

El relat cobreix l’etapa de dos presidents i les seues rectificacions. Des de Zapatero, que cau del cavall del keynesianisme el maig de 2010, en un moment clau en què va signar un comunicat fantasma del qual després ja no s'ha recordat, fins a Rajoy, la rectificació més profunda del qual és el discurs del "no podem elegir" del juliol de 2012, quasi com el lament d'un president que va pidolant. Els anys de la prima de risc van ser terribles per al poder polític. Mai en la història de la democràcia els mandarins van veure tan amenaçat el seu statu quo. Ni Zapatero ni Rajoy van haver de demanar rescat, encara que en aquells tres anys més d'una volta van estar a punt de fer-ho. De les lluites per salvar-se'n han quedat una reforma constitucional exprés i diverses altres mesures (laborals, fiscals, financeres…). No obstant això, la seua victòria momentània ha impedit el gran canvi que molts esperaven perquè Espanya trencara amb alguns dels seus atavismes. Per això, aquesta també és la història d'una oportunitat perduda.