Daniel Hernández presenta l'espectacle de dansa 'Persona'

Daniel Hernández, amb el segell Spin Off Danza, presenta el seu primer projecte en solitari, Persona, que tindrà lloc el dimecres 11 de març en el Paranimf de la UA a les 20 hores. Les entrades, amb invitació, es poden recollir en el MIC (Museu de la UA).

Persona és un sol de dansa d'uns cinquanta minuts que combina diferents tècniques d'expressió artística com el videoart o el mateix escenari com a instal·lació.

L'obra esbossa un lloc comú a tots els éssers humans, que pel simple fet de ser-ho ja ens fa suportar el pes existencial de les nostres aspiracions amb el llast de la crítica, i en moltes ocasions, sota el jou del nostre pitjor botxí: nosaltres mateixos.

Persona és un viatge interior a través del cos de l'artista. Un periple que ens situarà en «La fugida», «L'espiral», i «L'abisme». Són les tres escenes que componen aquesta obra espurnada per la genialitat d'Unamuno, Friedrich Nietzsche i Milan Kundera.

Un viatge per tres mons: La Fugida, L'Espiral i L'Abisme.

El lloc conegut ens ofega. És una zona de confort, però també de covardia. Emprendre «La Fugida» demana valor, però solament així podrem abandonar la desídia i arribarem al terreny de la màgia, on les possibilitats esdevenen realitat.

Spin Off Dansa és el segell amb el qual el coreògraf i ballarí Daniel Hernández promou i presenta les seues obres d'autor, però, a més, també es perfila com a punt de trobada fugaç entre companyies i artistes al més pur estil spin off, aquest terme anglosaxó que es fa servir per a designar la unió puntual de talent per a abordar un repte conjunt.

Intervenció i performance

El dimarts dia 10 de març, a les 12:30 i 17:30 hores, el ballarí, al costat dels alumnes del taller de dansa i teatre de la UA duran a terme unes intervencions en la Biblioteca General, dins de les sales Politècnica i Filosofia i Lletres, així com en el pati interior que hi ha en la planta baixa.

Durant l'assaig previ a la funció, el dia 11 de març, i abans de la seua actuació en Paranimf, els estudiants realitzaran l'activitat de la captació del moviment. El ballarí s'ha oferit, igualment, perquè els alumnes puguen prendre fotos també de l'espectacle. Una altra iniciativa de Moya és col·locar unes càmeres a la vora de l'escenari amb un «tret seqüenciat».

A més, al voltant de les 19:45 hores, està prevista una performance que Dani Hernández ha preparat amb els alumnes del taller de dansa i teatre de la UA, com a espectacle que precedisca a Persona i que tindrà lloc en el vestíbul del Paranimf. Al final de l'actuació, a les 21:00 hores, es desenvoluparà una xarra/col·loqui sobre el procés creatiu i debat d'impressions amb el creador, Dani Hernández.