Inaugurat el Museu Monogràfic de L'Alcudia

El president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, el rector de la Universitat d’Alacant i president del patronat de la Fundació Universitària d’Investigacions Arqueològiques de l’Alcúdia, Manuel Palomar i l’alcaldessa d’Elx, Mercedes Alonso, inauguraren el Museu Monogràfic de l’Alcúdia.

Durant els discursos, Alonso va recordar que la importància del jaciment és deguda a que és el lloc de la troballa de la Dama d’Elx iva anunciar que el bust iber tornarà en els pròxims anys a la seua ciutat d’origen. Per la seua banda, el rector va comentar que el museu «és la via necessària per a la divulgació de l’enorme potencial patrimonial i històric amb què compta el Parc Arqueològic de l’Alcúdia, essencial per a la província d’Alacant». Palomar va manifestar l’aposta de la Universitat d’Alacant per la investigació patrimonial, intensificada amb la creació de l’Institut d’Investigacions Arqueològiques. L’objectiu, segons el rector, és conjuminar els esforços científics per a concórrer a projectes europeus que permeten dur a terme noves excavacions.

Finalment, per a Alberto Fabra, «saber recuperar la nostra història i posar-la en valor ha de ser el llegat de les administracions públiques i aquest, en serà un dels nostres», ha dit. El president ha explicat que el Museu Monogràfic de l’Alcúdia «recull tot el patrimoni que ha pogut extraure’s fins al moment del jaciment; peces que han sigut totes restaurades, consolidades i estudiades i que ara poden veure’s en aquestes vitrines».

Després dels breus parlaments, la comitiva ha fet una visita guiada per les instal·lacions de la mà del director honorífic de la Fundació, Rafael Ramos. A la inauguració han assistit, entre altres personalitats, la consellera d’Educació, Cultura i Esport, María José Catalá, el president del Consell Social de la UA, Francisco Gómez Andreu, diferents membres de l’equip de direcció de la Universitat d’Alacant, del patronat de la Fundació i l’Institut d’Investigació Arqueològica.

L’acte ha tingut l’actuació del quartet de corda de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant.