La tragicomedia 'Lokes' arriba a la UA

El pròxim dimecres 22 d'abril, el Col·legi Major de la Universitat d'Alacant acollirà la representació de l'obra teatral Lokes, un text de José Pascual Abellán que posa en escena la companyia de Muro d'Alcoi Poquilín Teatre. Serà a les 20 hores i les entrades estan a la venda a 5 euros en Instanticket, a la Llibreria Compàs, i a la taquilla de la sala una hora abans de la representació. Els alumnes de la UA podran obtenir una invitació presentant la TIU en el MIC (Museu de la UA).

Lokes és una tragicomèdia, una obra amb la qual la companyia murera s'aparta una mica de la comèdia i l'embolic per a interpretar el drama humà més existencial. Un gir d'estil que Poquelín Teatre està presentant en diferents sales des de fa uns sis mesos.

Sota la direcció d'una de les actrius fundadores de la companyia, Pilar Martín, el text s'endinsa en com dues dones extremadament oposades es llevaran les seues màscares existencials en la sala d'espera d'un psiquiatre, per a mostrar el drama humà que s'amaga darrere de l'alienació a què ens sotmet la societat actual. Lokes és una obra de José Pascual Abellán, adaptada al valencià per Poquelín.

Tot i la intensitat del text, Pilar Martín, que s'estrena amb Lokes al capdavant de la companyia, assegura que l'obra conté alguns passatges d'humor «perquè al final, la vida ha de ser això, moments de riure que compensen les angoixes més greus». L'acció se circumscriu, en aquesta ocasió, a les interpretacions de Noelia Simó i Almudena Climent, tot un repte per a aquesta companyia que, amb tres obres en cartell, ha realitzat més d'una dotzena de representacions per tota la província d'Alacant en les quals ha aconseguit un gran èxit de públic i de crítica.