El MUA i el Gil-Albert presenten les Trobades d'Art Contemporani

La Universitat d'Alacant i l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert presenten una nova edició de les Trobades d'Art Contemporani (EAC) a la sala El Cub del MUA. La mostra estarà oberta al públic fins al 25 de juliol.

La fructífera col·laboració entre les dues institucions ha permès aproximar la innovació i experimentació de l'art més jove a la comunitat universitària i al públic en general. Onze anys de col·laboració que han consolidat els EAC com una excel·lent plataforma de reflexió, debat i coneixement entorn de la creació i la societat contemporània.

En aquesta edició del 2015 s'han presentat a concurs més de dues-centes quaranta propostes, entre les quals el jurat n’ha seleccionat vint-i-sis. La presència de creadors procedents de França, Argentina, Rússia o Eslovènia testifica l'abast de la convocatòria, que compta, a més, amb artistes de tot l'àmbit nacional. Aquesta diversitat i la pluralitat d'universos creatius, plasmats pels artistes en les seues obres, garanteix una experiència contemplativa rica en matisos plàstics, expressius i reflexius. La seua exposició en la sala El Cub del museu planteja un diàleg intergeneracional que aplega diverses tendències artístiques entorn de peces en format vídeo, fotografia, pintura, dibuix, escultura o instal·lació.

Les Trobades d'Art Contemporani del 2015 es transformen un any més en un pont que, d'una banda, acosta la Universitat a la ciutadania a través de l'art més actual i, d’una altra, promou un espai de diàleg i reflexió entre el públic i les propostes expositives que ens ofereix.

Artistes seleccionats:

Josep Albert, Antonio Alonso, Manolo Beltrán, Celia De la Fuente, Julio Falagán, Miguel Ángel Fúnez, Jérôme Gelès, Amaya Hernández, Rodrigo Illescas, Silvia Lerin, Yann Leto, Rafael López-Bosch, Alex Marco, Pàtric Marín, Neža Agnes Momirski, Ana Pastor, Lois Patiño, Eduardo P. Salguero, Luciana Rago, Antonio R. Montesinos, José Sánchez - Glassdune, Carlos Miguel Sánchez, Aarón Sanromán, Saúl Sellés, Elena Toreli y Paco Valverde.