El programa ACUA de maig i juny proposa 15 espectacles i 11 exposicions

La Universitat d'Alacant presenta la seua programació cultural ACUA per als mesos de maig i juny, una programació integrada per quinze espectacles de música, teatre i dansa, a més de noves exposicions, marcada per la programació pròpia i la col·laboració amb els conservatoris de música guitarrista José Tomás i de dansa José Espadero.

Teatre

El programa començarà dimarts vinent, 5 de maig, a les 12 hores, en la Facultat d'Educació, amb l'espectacle teatral Unos duraznos blancos y muy dulces, a càrrec d’El Pasillo Teatro, amb direcció de Paulina Carreño. L'obra se submergeix en els contes i la vida de l'escriptor Daniel Moyano (1930-1992), en la història de La Rioja, d'Argentina i de Llatinoamèrica, en les ferides que va obrir la dictadura i el seu exili a Madrid. La música, l'humor, l'orfandat, el mestre Manuel de Falla i fins i tot el gran revolucionari són part fonamental d'aquestes històries. (Entrada amb invitació.)

L'apartat teatral continuarà amb les estrenes de les obres de les Aules de Teatre de la UA. La producció pròpia comença amb l'obra Després de la pluja, amb direcció d'Elena Candela, i posada en escena a càrrec de l'Aula de Teatre Universitat d'Alacant (19 de maig, en el Paranimf, a les 20 hores). La segona proposta teatral de producció pròpia arriba de la mà de Pascual Carbonell i l'Aula de Teatre de la Universitat d'Alacant, amb Micropincellades, el 27 de maig, amb sessió doble a les 12 –en valencià– i 20 hores –en castellà–, en el MUA. Per a concloure aquest apartat, l'Aula de Teatre de la Universitat Permanent de la UA interpretarà Más que días estupendos, basat en textos d'Alfredo Sanzol, i amb direcció de Javier Jiménez (10 de juny. Paranimf, 20 hores).

Dansa

Música i dansa s'uneixen en un espectacle solidari Coral i dansa VEU solidària amb el Parkinson, (13 de maig. Paranimf, 20 hores), una proposta que integra Tierra amb la dansa contemporània del Conservatori Professional de Dansa José Espadero i la música vocal de la Coral de la UA, dirigida per Ramón Jover. La recaptació, amb entrades a deu euros, anirà destinada a benefici de l'Associació del Parkinson d'Alacant.

També en l'apartat de dansa, i com a producció pròpia, l'alumnat del Taller de Dansa Contemporània de la UA, amb direcció d'Inmaculada Manresa, presentarà el seu espectacle In Habit, (20 de maig al Paranimf, a les 20 hores), amb la col·laboració del taller de coreografia, i posada en escena, també de la UA.

El Conservatori de Dansa Professional José Espadero oferirà dues actuacions en el Paranimf a les 20 hores, els dies 3 i 4 de juny, amb les Gales d'E. Professionals d'alumnes de quart, cinquè, sisè i solistes; i primer, segon, tercer i quart, respectivament.

Música

Un any més, el Paranimf acollirà l'espectacle La història del Rock (12 de maig a les 11.30h) amb direcció musical i artística de Santiago J. Iglesias. Aquest espectacle, de producció pròpia de la UA, implica una visió docent, tal com afirma el seu director. Pensat per a instituts, l'organització confirma que l'aforament ja està complet, i fins i tot, amb instituts en llista d'espera.

Continuant amb l'apartat musical, ACUA, ha programat Essència amb el grup Aspencat, en col·laboració amb La Cívica i Escola (26 de maig, 20 h. Paranimf. Entrades a cinc euros). Després de dos anys de gira i més de noranta concerts, Aspencat presenta el seu nou directe en acústic.

El MUA contínua amb el Cicle de Concerts amb el Conservatori Professional de Música Guitarrista José Tomás d'Alacant, amb un total de quatre concerts a les 19 hores, els dijous 7, 14, 21 i 28 de maig. (Entrada lliure.)

Exposicions i Jornada d'Indústries Culturals

El MUA i els alumnes del màster oficial en Comunicació i Indústries Creatives de la Universitat d'Alacant organitzen la I Jornada d'Indústries Culturals. “Alimenta't de la Cultura”, que es durà a terme l'11 de juny d'11 h a 00 hores, amb entrada lliure. Música, art, editorial i audiovisuals conviuran durant un dia en un programa diferent per a potenciar i ampliar l'imaginari cultural i les seues possibilitats. Xarrades, tallers, música en directe, parades de venda diverses, l'elaboració d'un grafit en directe, o exposicions, són algunes de les activitats que s'estan programant, amb l'objectiu de combinar entreteniment, oci i aprenentatge.

Pel que fa a l'apartat expositiu, ACUA inclou onze exposicions, vuit de nova inauguració, entre les quals hi ha la ja tradicional Mostra d'humor social, dedicada enguany a “Prometer hasta meter. Año electoral” (del 4 al 29 de maig. Sala Aifos); La veu dels objectes. Josep Sou (sala Aifos. Juny i juliol), Exposició fotogràfica Càncer vida i experiències de l'Associació Aspanion (sala Trànsit II. Del 8 de maig a l'11 de juny); Arquitectes romanesos creadors de patrimoni cultural”, de l'Institut Cultural Romanès (sala Trànsit II. De l'11 de maig a l'11 de juny); Chemins de fer, chemins de sable: Les espagnols du transsaharien. Obres de Carmen Ródenas (sala El Cub del MUA. Del 8 de maig al 8 de juny); Premis a l'Edificiació Saludable i Premis Càtedra Ceràmica (sala El Cub del MUA. Del 15 de juny al 15 de juliol); XV Trobades d'Art Contemporani 2015 (sala El Cub del MUA. Del 30 d'abril al 25 de juliol); Virtual Construction. Detalls Constructius+ Realitat Augmentada (sala polivalent del MUA. Del 6 al 29 de maig); De l'espai filat. Obres de Mónica Jover (sala Sempere MUA. Del 8 de juny al 25 de juliol).

A més d'aquestes noves inauguracions, continuen vigents Activismes de gènere: Descobrint les Guerrilla Girls (sala El Cub MUA. Del 25 de març al 23 de maig); Recordant Sempere. Diálegs en la Col.lecció MUA (del 21 d'abril al 31 de maig), i Mulier mulieris. IX Convocatòria d'Arts Plàstiques (del 13 de març al 23 de maig).