Saltar apartados
  • UA
  • veu.ua.es
  • Grans mestres del teclat. Concert de Paula Coronas

Grans mestres del teclat. Concert de Paula Coronas

Concert oferit en la sala polivalent del Museu de la Universitat d'Alacant el 27 de març de 2015.

Crítica de Sara J. Trigueros

Grans mestres del teclat, de Paula Coronas

En un ambient presidit per les fotografies de l'última exposició que s'ha portat a la Universitat d'Alacant, sota una llum tènue, s'emplaça el piano. El joc d'ombres propicia el silenci. Els seients van ocupant-se fins a esgotar pràcticament totes les localitats. La pianista és presentada entre agraïments i, amb puntualitat plausible, comença el recital de piano.

La sala polivalent és un espai ombrívol, on, com dic, no és necessari reclamar l'atenció. Però és la seua única virtut: l'acústica és poc menys que infame. El recolliment és fictici. L'espai està íntegrament obert i la reverberació és constant, més encara en un repertori del segle XX d'un caràcter espanyol molt marcat, en què els forts demanen omplir tota la sala. El so es dispersa i els jocs polifònics d'una peça orquestral, com era la de Manuel de Falla, no es perceben. I això no impedeix apreciar el programa, però dificulta assaborir amb calma de la música.

No era la primera vegada que Paula Coronas ens visitava. El desembre del passat 2013 va compartir escenari amb el quartet de corda de la Universitat d’Alacant al Paranimf. Ara, amb motiu del llançament del seu últim disc, Raíces, s'ha tornat a incloure en el programa de concerts del quadrimestre, en què el piano adquireix un protagonisme especial . De manera anàloga a com ja havia fet abans, cadascuna de les dues parts del recital va estar precedida per una breu explicació de cadascuna de les peces. No arriba a ser un concert didàctic, però s'agraeix que un músic es prenga la molèstia d'acostar el seu treball al públic i, sens dubte, imprimeix una proximitat que contribueix a crear complicitat entre tots dos.

La interpretació de les peces va ser correcta. La segona part oferia més interès que la primera, perquè es tractava de repertori nou, però hi va haver millor comunicació en la primera. Un programa conegut i amb un protagonisme molt marcat d'Andalusia hi va contribuir. Si bé la varietat no va ser el punt fort de la selecció, sí que ho va ser l'energia de les obres escollides i la unitat del programa, on només el vals d'Eduardo Ocón va imprimir un lleuger canvi de color.

En definitiva, el del 27 de març va ser un concert en què el medi va jugar en contra i va entelar en bona mesura el que hauria pogut ser una trobada més que interessant. No obstant això, el públic va saber acollir amb calidesa els mèrits de Paula Coronas, els esforços i la desimboltura de la qual en un repertori en què és especialista van saber conduir la vesprada a bon port.

Repertori

Primera parte

Danza de la gitana (E. Halffter)
Andaluza (M. de Falla)
Cuentos de España, op. 20 (J. Turina)
I. Jardines de Murcia
II. La Caleta
III. Miramar (Valencia)
Tres evocaciones (J. Rodrigo)
I. Tarde en el parque
II. Noche en el Guadalquivir
III. Mañana en Triana
Gran vals brillante (E. Ocón)

Segunda parte

Tánger (serenata) (J. González Palomares)
Soñando (pieza lírica) (J. Cabas Quiles)
Seguidilla (R. Mitjana)
Suite Málaga (E. Lehmberg Ruiz)
I. Bulerías del Perchel
II. Gibralfaro
III. El puerto
IV. Malagueña
Fandango (E. Lehmberg Ruiz)

(Bis)
Farruca (José Muñoz Molleda

Fitxer adjunt: Paula Coronas al concert del MUA-3117IMG_6563


VEU Revista cultural de la Universitat d'Alacant


Revista Cultural VEU
Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística
Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9593

Fax: (+34) 96 590 3464

Twitter: https://twitter.com/culturaenlaua

Facebook: http://facebook.com/culturaenlaua

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464