'Unos duraznos blancos y muy dulces' obri el programa ACUA

Unos duraznos blancos y muy dulces, l'obra teatral basada en els contes de Daniel Moyano, visitarà la Facultat d'Educació el pròxim 5 de maig, en una representació que serà la que òbriga la programació cultural ACUA dels mesos de maig i juny. La cita, programada a les 12 hores, és gratuïta amb invitació prèvia recollida al Punt d'Informació Cultural del Museu de la UA (MIC).

Aquesta obra ha sigut concebuda per Paulina Carreño en el marc de la Beca d'Estudi de l'Institut Nacional del Teatre de l’Argentina, que va realitzar en l'Escola de Pensament Narratiu d'Ana María Bovo, enfocada al Pensament Narratiu, Muntatges Literaris i Relat Oral.

Unos duraznos blancos y muy dulces és un espectacle de narració que se submergeix en els contes i la vida de Daniel Moyano, en la història de La Rioja (Argentina), del país i de Llatinoamèrica, en la postergació de l'interior, les ferides que va obrir la dictadura, l'exili. La música, l'humor, l'orfandat, el mestre Manuel de Falla i fins i tot el gran revolucionari també estan en aquestes històries. El to musical es barreja amb la mirada tendra, irònica i crítica de l'autor.

L’obra es compon per sis contes de Daniel Moyano del seu llibre Un silencio de corchea editat per la col·lecció la Ciudad de los Naranjos de la Biblioteca Mariano Moreno La Rioja, entrellaçats amb relats de la seua vida personal des de la perspectiva de la narradora.

Daniel Moyano va nàixer a Buenos Aires el 1930 i va morir a Madrid el 1992. Va elegir La Rioja per a formar la seua família, fer amics i escriure gran part de la seua obra. Pels seus contes i novel·les va rebre importants premis i reconeixements. Malgrat això, els seus llibres, ja esgotats, escassament s’han tornat a editar i no tenen pràcticament difusió.