Dandis i quinquis protagonitzen la novena edició de Maig Negre

El cicle de Maig Negre arriba a la novena edició i aquest any 2015 dedicarà el seu contingut a Dandis & Quinquis, sota la direcció de Mariano Sánchez Soler i Francisco J. Ortiz, organitzat per la Seu Ciutat d'Alacant de la UA i amb la col·laboració de la Llibreria 80 Mundos.

Maig Negre començarà dimecres pròxim, 20 de maig, a les 19 hores, a la Seu Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal 4), amb les intervencions dels escriptors Santiago Álvarez (autor de La Ciudad de la memoria) i Mario Martínez Gomis i José Payá (autors de Puzle de sangre), presentats i acompanyats per Mariano Sánchez Soler.

Encara que el cicle arranca el dimecres i acaba el dissabte 23, des del dilluns 18 a les 20.15 hores s'obri al públic, també en la sala Miguel Hernández de la Seu Ciutat d'Alacant, una interessant exposició que complementa el cicle, dedicada a la dona en les portades de la novel·la negra nord-americana traduïda a l'espanyol (1930-1975), sota el títol «Pèrfides i fatals». Comissariada per Carlos Abio Villarig, aquesta mostra fa un recorregut visual per les portades de les novel·les d'aquest gènere publicades a Espanya entre 1930 i 1975. Les imatges es divideixen en quatre categories: atemorides, dominants, insinuants i fumadores. També s'hi inclouen exemples de la censura exercida sobre el cos de la dona en les portades publicades els anys de la dictadura franquista. Els organitzadors afirmen que «la dona ha sigut i és un tema recurrent en el llenguatge icònic de la novel·la negra nord-americana». La mostra estarà oberta al públic fins al 28 de maig.

Maig Negre 2015 ha programat també trobades amb diferents autors, com Jerónimo Tristante, autor d’El valle de las sombras i creador de Víctor Ros, o Paco Gómez Escribano, autor de Yonqui y Lumpen. A més, el catedràtic Juan A. Ríos, presentarà el seu llibre Quinquis, maderos y picoletos, i es projectaran les pel·lícules Deprisa, deprisa (Carlos Saura, 1981), Perros callejeros (José Antonio de la Loma, 1977) i El pico (Eloy de la Iglesia, 1983).

Poden consultar el programa complet ací.