Dansa i música units pel parkinson

La música i la dansa s'uneixen en un espectacle solidari “Coral i dansa VEU solidària amb el Parkinson”, que tindrà lloc el 13 de maig a les 20 hores en el Paranimf. Es tracta d'una interessant proposta que integra Tierra, una producció de dansa contemporània realitzada pel Conservatori Professional de Dansa José Espadero, que estarà acompanyada per la música vocal de la Coral de la UA, dirigida per Ramón Jover. La recaptació, amb entrades a deu euros, anirà destinada a benefici de l'Associació del Parkinson d'Alacant.

Tierra va ser estrenat per la Companyia OtraDanza el maig de 2008 en el Teatre L´Altre Espai, de València. En aquesta ocasió, la coreògrafa Asun Noales, adapta la peça per als alumnes de contemporani del Conservatori Professional de Dansa d'Alacant.

«De vegades tornem a un lloc aturat, a una llum que espera i deambula pels passadissos de la memòria, en instants en què la mirada trau el cap i queda suspesa. Reconeixem que ja la nostra ombra és part d’aquests paisatges, esquinçalls del nostre propi ésser, geografies i cicatrius de la terra més secreta. Mirem el mar amb els llavis ja sembrats de sal, amb els cossos traspassats per abrils i maigs, arravats trepitgem la terra prenyada de magraner i tamarí. No és enyorança sinó embadaliment, són racons d'una vesprada d’estiu, reflexos d'algues que assalten la costa de la nostra pell captiva. No són blaus els nostres ulls de tant de mar reflectit? No fan olor els nostres porus ja de salnitre? I aquest nard marí embullat al cabell, no converteix el front en duna esmunyedissa? Tierra és una alenada ballada d'admiració per aquestes imatges que en el nostre ésser arriben per a quedar-s'hi com a matèria viva, aire, arena, palmera o posidònia, matèria viva que ens transmuta i ens fa seus». Amb aquest inspirador text presenten des del conservatori l'espectacle que interpretaran.