Documentals històric-socials en la Seu de la UA i al campus

La Seu Ciutat d'Alacant acollirà dimecres pròxim, 20 de maig, la projecció de un interessant documental de contingut històric i social.

Cap a la terra promesa, primer documental de la sèrie Del Montgó a Manhattan. Valencians a Nova York, tindrà lloc a les 20 hores, amb entrada lliure a la Seu de la UA. Tracta de la història de quinze mil valencians que van emigrar fa un segle al Canadà i als Estats Units. El director i guionista de la cinta és Juli Esteve, que estarà present en la projecció que presentarà prèviament. Aquest documental es projectarà prèviament a la Facultat d'Educació del campus de Sant Vicent, a les 17 hores, a l'aula 1/21 amb entrada lliure.

També a la Facultat d'Educació, a les 19 hores a l'aula 2/26, es projectarà un altre documental amb entrada lliure. Es tracta de m¡AQUÍ!s, una producció de l'associació Cremant Muses sobre les experiències viscudes pel grup Paleolab durant les exhumacions de set fosses situades a les províncies de Terol, Conca i València, així com les vinculacions amb la memòria i les història dels qui hi havia enterrats.

Gràcies al treball dels membres de Cremant Muses i al suport rebut per part d'altres associacions i entitats, a més de la confiança mostrada per les persones que es van convertir en mecenes del documental en col·laborar amb la campanya de micromecenatge, Lican Esteve, que també estarà present en la projecció a Alacant, es va aconseguir tirar endavant aquest projecte.