El Tempir convoca el XXVII Premi de Narrativa Antoni Bru

Passats tres anys des de que l'Ajuntament d'Elx suprimira el Premi de Narrativa Antoni Bru, l'Associació Cívica per la Llengua a Elx El Tempir ha recuperat aquest certamen mitjançant una campanya de micromecenatge. A més, l'editorial Bromera publicarà l'obra guanyadora.

La Universitat d'Alacant convida els seus alumnes a participar en aquest premi, les bases del qual el poden consultar a continuació:

1. Hi podran concórrer obres originals i inèdites de narrativa, -escrites en valencià, amb una extensió mínima de 250.000 caràcters i màxima de 500.000, presentades per quintuplicat i mecanografiades a doble espai i per una sola cara.

2. En els originals haurà de figurar un pseudònim o lema. El nom, l'adreça, el telèfon i el correu electrònic de l'autor, acompanyats d'una fotocòpia del DNI i d'una declaració formal en que es faça constar que l'obra no ha estat premiada en cap altre certamen, es presentaran a part en un sobre tancat.

3. El termini de presentació d'originals es tancarà la mitjanit de l'1 de juny de 2015. Les obres presentades s'hauran de trametre a El Tempir, apartat de correus 884, 03200, Elx (telèfon 644 023 493).

4. L'import del premi convocat és de 3.000 € (s'hi aplicaran les retencions legalment establertes), que s'entendran com a pagament dels drets d'autor dels primers 1.500 exemplars de l'obra venuts.

5. El jurat, format per Lliris Picó, Joaquim Espinós, Gonçal López-Pampló, Joan-Carles Martí i Pepa Guardiola, seguirà el procediment de votacions successives fins a obtenir una majoria de vots a favor d'una obra determinada, que serà la guanyadora. Amb tot, el premi podrà no ser adjudicat si el jurat creu que cap de les obres presentades no assoleix la qualitat mínima per a ser publicada. En cap cas, l'import del premi no serà fraccionat.

6. El llibre guardonat serà publicat per Edicions Bromera. En cadascun dels exemplars editats es farà constar el premi obtingut i l'organització d'aquest a càrrec d'El Tempir, així com també en tota la cartelleria i actes de promoció del llibre.

7. Els originals presentats i no premiats podran ser retirats personalment, per persona autoritzada o bé sol·licitant-ne l'enviament per correu en el termini d'un mes a partir del lliurament oficial dels premis. L'organització no es responsabilitza de les pèrdues originades pel transport. L'enviament per missatger serà a ports deguts (a pagar en destinació). Les obres no retirades dins del termini establert seran destruïdes.

8. El lliurament del premi serà el dia 9 d'octubre a la ciutat d'Elx. El guanyador es compromet a assistir a l'acte de lliurament del premi, així com a formar part del jurat de l'edició següent, com a obligació derivada del premi, que inclou la remuneració del susdit compromís.

9. La participació en aquest certamen implica l'acceptació íntegra de les bases que el regeixen. En cas de dubte sobre la seua interpretació, el jurat decidirà allò que considere més just d'acord amb l'organització.

Fitxer adjunt: Cartel del premi