Exposició de patrimoni arquitectural romanès

Del 12 de maig a l'11 de juny de 2015, l'Institut Cultural Romanès, gràcies a la col·laboració de la Universitat d'Alacant, organitza l'exposició “Arquitectes romanesos creadors de patrimoni cultural en el vestíbul de l'aulari II del campus d'Universitat d'Alacant.

L'exposició proposada per la Unió d'Arquitectes de Romania presenta, a través d'imatges i text, l'evolució de l'espai construït romanès del 1869 al 1989, i inclou obres de referència dels estils neoromanès, Art Déco i del modernisme romanès.

Noms com Ion Mincu – el creador de l'estil neoromanès–, I. D. Berindei –el promotor de les tendències romàntiques i de l'Art Nouveau–, Horia Creangă i Marcel Iancu– els exponents de l'arquitectura modernista–, entre altres, reflecteixen el valor històric, estètic i cultural d'aquest patrimoni arquitectònic. L'exposició va inaugurar el 2012 la Biennal Nacional d'Arquitectura de Bucarest, que marcava els cent vint anys d'existència de la Unió d'Arquitectes de Romania i de la formació universitària especialitzada.

A més, el projecte té com a objectiu evidenciar el patrimoni arquitectònic com a eix fonamental del desenvolupament cultural i subratllar l'evolució constant de l'espai construït romanès, independentment de les vicissituds de la història, de les guerres mundials o dels canvis dels règims polítics.

La Universitat d'Alacant, que acull aquesta exposició, i la Universitat d'Arquitectura i Urbanisme Ió Mincu de Bucarest col·laboren acadèmicament des de fa anys, i el 2014 el rector de la UA, Manuel Palomar, va visitar la UAUIM i es va entrevistar amb el rector Zeno Bogdanescu i el president Emil Barbu Popescu.