Jornades d'Ensenyament i ús del valencià als centres educatius

Quines llengües volem que aprenguen els nostres alumnes, i quantes, i com? Com ha de ser el professor que ensenya llengua? Què hi diuen els investigadors? Quines són les millors experiències per a ensenyar llengües? Aquestes preguntes són les que cada any contesta la Jornada d'Ensenyament i Ús del Valencià als Centres Educatius «Jornades d'experiències d'educació plurilingüe», que tindrà lloc el 4 de juny a la Universitat d'Alacant.

El professorat dels centres que fan programes plurilingües en valencià de la ciutat d'Alacant i les comarques alacantines estan curs a curs consolidant un espai de reflexió conjunta amb el suport de la Universitat d'Alacant, amb la llibertat i la confiança que dóna el bon treball, els objectius comuns i el context compartit.

Aquest espai és naturalment la jornada, que proposa participar i que presenta aquest programa confeccionat per un grup obert de mestres i professors que creuen en un plurilingüisme de qualitat des del valencià.

Així, La Cívica-Escola Valenciana i la UA animen els professors a assistir-hi o, millor encara, a presentar comunicacions en aquest marc idoni, un referent en la formació inicial i permanent de mestres i professors.

Programa

A les16 hores: Benvinguda i obertura de la jornada a la sala d’actes de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant, amb la presència de Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d’Alacant.

A les 16.20 hores: Comunicació general

«Ensenyar llengües per a usar-les». Juli Palou Sangrà. Professor de la Universitat de Barcelona.

A les 18 hores: Comunicacions d’etapa, cicle i especialitat

EDUCACIÓ INFANTIL. Facultat d’Educació de la UA. AULA ED/0-01

«Jugar a pensar, xiquets i xiquetes d'educació infantil dialoguen a través de l'art»
Cristina Signes Soler. CEIP El Fabraquer. El Campello.

«Vivint moments especials per a integrar llengües en educació infantil»
Núria Cayuelas Carrillo i Maite Candela Pertusa CEIP Miguel de Cervantes d’Elx.

«Conte contat… conte acabat»
Sílvia Blàzquez Vicente i Maria Soler Fernández. CEIP Sant Gabriel. Alacant.

«Ús del teatre d’ombres xineses per a millorar les competències lingüístiques en valencià per a alumnes amb dificultats d’aprenentatge»
Maria Fresneda Correoso. CEIP Santa Isabel. Sant Vicent del Raspeig.

INFORMACIÓ DE LES JORNADES:

- Inscripcions assistents: web.ua.es/iifv/Jornada_UEM7.html

- Per a rebre més informació.
Ismael Vicedo
Mail. lacivica@lacivica.cat
Telèfon. 607 930 565

- Els assistents rebran un certificat d’assistència de la Universitat d’Alacant.