Jornada d'homenatge a Germà Bernàcer

Amb motiu de la commemoració del cinquanta aniversari de la defunció de Germà Bernàcer Tormo, la Universitat d'Alacant celebrarà una jornada d'homenatge que culminarà amb el lliurament, a títol pòstum, del seu Llorer d'Or.

Durant tota la jornada, que tindrà lloc dimecres que ve, dia 3 de juny, a la seu universitària d'Alacant (C/ Ramón y Cajal, 4), es podrà visitar el despatx de l'homenatjat, on es troba el seu llegat, compost per una extensa obra de llibres i articles. A la vesprada, a les 19.00 hores, tindrà lloc una taula redona que, amb el títol de Germà Bernàcer i l'Edat de Plata d'Alacant, comptarà amb la participació de Rosa María Monzó, de l'Institut Juan Gil-Albert i els professors de la Universitat d'Alacant Juan Antonio Ríos i Miguel Ángel Lozano. Moderarà la taula Emilio Soler.

L'acte de lliurament del Llorer d'Or tindrà lloc a les 20.30 h. Aquesta distinció s'atorga a persones o institucions d'excel·lent prestigi nacional o internacional en el camp de les ciències, les lletres, la recerca científica, la docència, la creació artística, l'esport i la solidaritat. L'acte, que estarà presidit pel rector de la UA, Manuel Palomar, comptarà amb la presència de la filla de Bernàcer, que serà qui recollirà el Llorer.

Germà Bernàcer va ser catedràtic de l'Escola de Comerç d'Alacant, on se situa actualment la seu universitària, que és la dipositària del seu llegat arxivístic des de 1997. Més conegut fora d'Espanya que dins, la seua obra ha sigut considerada com a antecessora de Keynes. Bernàcer va destacar per la seua tasca com a director del servei d'Estudis del Banc d'Espanya i com a autor de nombroses obres de gran interès sobre economia. Va morir a Alacant el 1965. En record de la seua figura, la Universitat d'Alacant li va donar el seu nom a un dels seus edificis més emblemàtics.