Llegir en valencià, paraules d'amor

La campanya Llegir en valencià, paraules d’amor, de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura comença una nova edició amb el diari Información aquest diumenge, 5 de juliol, amb el llibre Tu eres la reina, de M. Jesús Bolta. Este primer llibre es distribuirà amb el diari per només 0,30 €, mentre que els altres 10 llibres que formen la col·lecció es podran aconseguir cada dissabte i diumenge fins al 9 d’agost amb el diari Información per només 1 € (4,5 € sense el diari). La Universitat d'Alacant és un dels patrocinadors principals.

L’objectiu principal de la desena campanya és, una vegada més, que la gent llija, i que a més, ho faça en valencià. Llegir en valencià és l’única campanya de promoció de la lectura en valencià on estan implicades nombroses entitats públiques i privades que treballen per un objectiu comú: fomentar la lectura i promocionar el valencià. convida els lectors a llegir històries en què l’amor, tractat des de diferents punts de vista, tindrà protagonisme: amor adolescent, desamors, amors de joventut, interracials, segones oportunitats, amor de vellesa i amor filial. A més, cada llibre està ambientat en una localitat del nostre territori: Peníscola, Alboraia, Burjassot, el barri d’Orriols a València, Alcoi, l’Alcúdia, Catarroja, Borriana, la Font d’en Carròs i Potries, Pego i Canals.

En definitiva, es tracta d’una col·lecció d’11 títols que endinsarà el lector en narracions de gran qualitat literària, escrites per a l’ocasió per alguns dels nostres escriptors més consolidats: Joan Pla, Gemma Pasqual, Joanjo Garcia, Francesc Gisbert, Pasqual Alapont, Maria Jesús Bolta, Àngels Moreno, Vicent Enric Belda, Josep Millo, Vicent Sanhermelando i Mercè Climent. Les cobertes, creades exclusivament per a cada títol, també compten amb una gran nòmina d’il·lustradors de la nostra terra: Ana Juan, Eli M. Rufat, Ramon Pla i Manuel Boix, entre altres.

Finalment, cada llibre inclou un poema d’amor relacionat amb el tema del volum, tret de l’obra d’algun dels nostres poetes més significatius, tant clàssics com actuals. També contenen informació complementària sobre els escenaris de la història i altres curiositats interessants que conviden el lector a visitar els nostres pobles i comarques. A més, hi ha recomanacions d’altres lectures i la secció «Glossari», amb la definició de les paraules i expressions més curioses o desconegudes.

Fitxer adjunt: Llegir en valencià