VI edició del seminari Infotógrafos

El seminari Infotògrafs arriba a la sisena edició. Organitzat per l'associació Escritores de Luces de la Universitat d'Alacant (ELUA) i la Seu Universitària Ciutat d'Alacant, i coordinat per Consuelo Martínez i Javier Serrano, el seminari tindrà sessions els dies 9, 15 i 16 de juny.

Eduardo Momeñe, fotògraf i autor d'articles i assajos sobre estètica fotogràfica, protagonitzarà la segona jornada el 9 de juny, amb la conferència Entorn de la fotografia. L'artista explicarà en aquesta xarrada col·loqui com ell entén i practica la fotografia, com una forma de vida. Momeñe va realitzar la seua primera exposició en la galeria Nikon de Barcelona el 1974, i el 1975 va treballar en l'estudi d'Uwe Ommer (París), centrant-se en fotografia de moda. Revistes com Vogue, Marie Claire, AD, Elle o Style han publicat imatges seues.

El seminari continuarà el 15 de juny amb una tercera conferència, MiYoRetrato, a càrrec del fotògraf alacantí Valiente Verde. L'artista presenta un passeig narratiu entre l'objectiu i el subjectiu de la seua fotografia. També proposarà un repàs per les seues etapes, els seus començaments i el treball que fa actualment.

L'associació ELUA clourà aquesta sisena edició del seminari Infotògrafs 16 de juny amb la ponència de Pilar Pequeño, Una mirada a la naturaleza, en la qual detallarà com treballa amb la llum i la natura, elements que tenen una importància rellevant en les seues fotografia. L'autora va treballar anteriorment amb imatges en blanc i negre, però el 2009 va començar a incorporar colors a les seues sèries de plantes. Pequeño va ser guardonada amb la Medalla d'Or al Mèrit en les Belles Arts el 2010 pel Ministeri de Cultura. La seua obra es troba en col·leccions públiques del Museu Reina Sofia o de l'Institut Valencià d'Art Modern.