10 anys de l'Arxiu de la Democràcia, al MAHE

El Museu Arqueològic i d'Història d'Elx "Alejandro Ramos Folqués" acollirà del 24 de juliol al 25 d'octubre la mostra “Deu anys de l'Arxiu de la Democràcia” que arreplega aquesta iniciativa engegada per la Universitat d'Alacant en 2004.

L'exposició consta de diversos plafons que expliquen el recorregut d'aquests primers anys de l'arxiu, a més del seu contingut, els seus principis i la seua filosofia. Va ser una iniciativa pensada per a la societat i comptant amb la mateixa societat, i fins ara ha rebut aportacions de prop de dos centenars de persones i associacions de tot tipus, gràcies a les quals s'ha constituït un fons documental especial dins de l'Arxiu General de la UA, que continua enriquint-se amb noves aportacions cada any.

El Arxiu de la Democràcia arreplega testimonis escrits, gràfics, sonors i audiovisuals recullen els esforços que les dones i homes d'aquesta terra van fer per a recuperar les llibertats perdudes des de la victòria franquista del 1939, i especialment, les activitats desenvolupades en els anys de transició de la dictadura a la democràcia. D’aquesta manera s'ha assegurat la conservació de milers de documents, com també la seua restauració, catalogació i digitalització perquè hi puguen accedir tant investigadors com ciutadans, directament o per mitjà d'Internet.

Els plafons que integren la mostra són testimoni de l'activitat desenvolupada per l'arxiu, com exposicions que han recorregut i recorren totes les comarques alacantines, publicacions i col·laboracions amb altres entitats, i la incidència de l'arxiu en els diferents mitjans de comunicació.