Homenatge de la Xarxa Vives a Antoni Miró

La seu de la Universitat Oberta e Catalunya (UOC) a Castelldefels acollirà el proper divendres, 10 de juliol, l'acte de cloenda del curs acadèmic 2014-2015 de la Xarxa Vives. Les 21 universitats membres retran un homenatge a la matemàtica Pilar Bayer i a l'artista plàstic Antoni Miró, que rebran sengles Medalles d'Honor de la institució.

El vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d'Alacant, Carles Cortés, serà l'encarregat de pronunciar la laudatio a Antoni Miró, mentre que Jordi Quer, professor de Matemàtica Aplicada de la Universitat Politècnica de Catalunya, dedicarà el seu parlament a Pilar Bayer. L'acte, que serà conduït pel president de la Xarxa Vives i rector de la UOC, Josep A. Planell, comptarà amb la participació del secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Antoni Castellà, i de l'alcaldessa de Castelldefels, Candela López.

Antoni Miró naix a Alcoi el 1944 i treballa al Mas Sopalmo. El 1965 funda el Grup Alcoiart amb Massià i Mataix, i el 1972 el Gruppo Denunzia a Brescia. Artista plàstic de renom internacional, la seua obra, promotora dels valors ètics i estètics que caracteritzen la cultura del País Valencià, entranya un objectiu social emmarcat en la comunicació estètica. És un autèntic dinamitzador cultural que impulsa exposicions d’altres artistes i d’actes culturals no només vinculades al món de les arts plàstiques. Són nombroses les exposicions dins i fora del país, així com els premis i mencions rebuts: Acadèmic d’Itàlia, Diploma d’Honor de la Corner Academy de Londres, Membre de la Fundació Maeght de Saint-Paul, Membre de la Verein Berliner Kunstler, etc. La seua obra ha estat estudiada per crítics com Aguilera Cerni, Daniel Giralt-Miracle, Carles Cortés o Wenceslao Rambla, entre molts altres. Miró és un artista, valedor de la cultura valenciana, que sempre defensa i promou, i per la qual lluita.

La Universitat d'Alacant ha posat en marxa la Càtedra d'Art Contemporani Antoni Miró des d'una perspectiva multidisciplinària i amb una dimensió comparatística per a apostar per la cultura i la identitat autòctona.