Muñoz Vera al MUA

El Museu de la Universitat d'Alacant acull fins al 24 d'octubre l'exposició del pintor 'Muñoz Vera (2007-2015)', que reuneix les obres que el pintor ha creat de 2008 a 2015. Es tracta d'una sèrie de pintures en les quals l'artista bolca les seues inquietuds per la geografia i la història. Segons les seues pròpies paraules, "es tracta d'un viatge en el temps, de situacions i fets del passat, però que en els dilemes que es plantegen podríem reconéixer el present".

El pintor xilè, establit a Espanya definitivament des de 1985, ha creat el projecte Arauco i, posteriorment, la Fundació Art i Autors Contemporanis. És un artista reconegut internacionalment, i els seus treballs han sigut exposats en nombroses exposicions individuals a Europa, Amèrica Llatina i els Estats Units.

"Gran part del discurs visual i dels relats implícits en l'obra pictòrica d'aquesta peculiar exposició" de pintura de l'artista Muñoz Vera es deté "minuciosament a mostrar moments únics i atmosferes detingudes en el temps que ens revelen imatges de detalls de l'arquitectura, el paisatge, la cartografia, els instruments d'observació astronòmica, armes o naus travessant mars interiors i oceans ignots, relacionats sempre, directament o indirectament, amb fets històrics que es vinculen a la cultura mediterrània i al seu salt cap a les terres de l'altre costat de l'Atlàntic, del Sud-est Asiàtic i el Pacífic", explica el coordinador de l'exposició, Josep-Lluís Peris.