Nit Astronòmica per a veure l'eclipsi total de lluna

L'Associació Universitària d'Astronomia de la Universitat d'Alacant, Astroingeo, organitza, juntament amb la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament d'Alacant, la Nit Astronòmica. Des del Castell de Santa Bàrbara, a partir de les 00.15 hores del 28 de setembre i fins a les 7.30 hores, investigadors, aficionats i públic podran fer el seguiment de l'eclipsi. Per a poder participar-hi cal inscriure's en la pàgina de l'associació.

Per motius de seguretat i control del personal assistent s'exigeix als participants que estiguen en el castell abans de les 00.05 hores del dia 28, ja que l'accés es tancara a les 23.59 hores del dia 27. S'aconsella portar roba d'abric, algun entrepà, aigua i càmeres fotogràfiques i telescopis.

La Nit Astronòmica es complementa amb la conferència “La Luna”, a càrrec del comunicador científic Manuel Rodríguez de Viguri, director del programa El cinturón de Orión a Ràdio Sant Vicent. Serà a les 00.15 hores. Els experts membres d'Astroingeo donaran explicacions del cel durant la nit i respondran a qüestions relatives a orientació nocturna, reconeixement del triangle d'hivern i aparició dels planetes Venus i Mart. També, i dins del projecte Contaminació Lumínica que desenvolupa Astroingeo des del 2013, el director de l'associació i científic Enrique Aparicio mesurarà la contaminació lumínica i farà un taller per a comprendre la mecànica dels eclipsis. Durant la nit es podrà mirar a través de telescopis casolans i d’altres a càrrec de José Rosell.