Nova programació cultural ACUA-2015-09-21

La nova programació cultural per als mesos de setembre a desembre de 2015 començarà el pròxim 30 de setembre, amb l'actuació de Anaut. Amb aquest concert de Rhythm & Blues comença l'activitat cultural del curs 2015/16 en la Universitat d'Alacant, que enguany té un total de 18 espectacles, set d'ells propostes musicals, vuit teatrals i tres de dansa.

A més de la presentació de la nova agenda cultural, el Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística ha llançat la campanya Fes cultura!, amb un espot realitzat pels alumnes José Pastor i Adrián Arnáiz, creadors de la sèrie Contratiempo

ACUA

Anaut actuarà el 30 de setembre a les 12.00 hores en el MUA, un espai que s'ha consolidat com a referent cultural de la UA. Després, la celebració del 9 d'octubre vindrà amb el concert de Konfusió i Lilit i Dionis, també en el museu. Serà el 7 d'octubre a les 20.00 hores, amb el seu treball "Un poble de cançons" (Mésdemil, 2015), un triple àlbum que combina la música amb la literatura, la fotografia, el dibuix i el documental amb la ficció.

El MUA també acollirà la tercera proposta musical, amb la cantaora flamenca Vanesa Teba, el 14 d'octubre a les 20.00 hores. El 22 d'octubre en el Paranimf, a les 20.00 hores, tindrà lloc el Concert de la UA amb Cadena 100, amb Georgina i el seu últim treballe 'Dilema'.

L'apartat musical inclou propostes per a tots els públics i 'Els 35 anys de música electrònica”' seran els protagonistes el 4 de novembre amb l'actuació de Supergrupo (Aviador Dro, Lkan i la Monja Enana), música per a joves i nostàlgics, a les 20.00 hores en el MUA, amb una conferència prèvia a l'actuació a càrrec de Rafael Cervera a les 19.00 hores.

Finalment, Mara Aranda tancarà la secció musical el 2 de desembre, acompanyada per la coral de la UA, en el Paranimf, a les 20.00 hores.
Teatre

La UA proposa vuit representacions teatrals en aquest inici de curs. Pedro y el Capitán de Mario Benedetti donarà el tret de sortida a l’oferta teatral, el 20 d’octubre al Paranimf, a les 12.00 hores, una proposta dirigida per Victoria Guillén i interpretada per Teada. L’Aula de Teatre de la Universitat de Burgos actuarà el 27 d’octubre a les 12.00 hores al Paranimf, on representarà l’obra Contra la democracia d’Esteve Soler. L’endemà, el 28 d’octubre, serà el torn de la companyia Pérez i Disla, amb l’obra La gent, amb doble sessió a les 18.00 i les 20 .00 hores

Novembre posarà en escena “Una joven casta” (dia 3 al Paranimf, 12 hores); “Després de la pluja” (dia 10 al Paranimf, 12 hores) amb l’Aula de Teatre de la UA; “El crèdit” (dia 11 al Paranimf, a les 20.00 hores) amb Maror produccions i direcció de Sergi Belbel) i “Asalto de Cama” de Juan Luis Mira (dia 12 al Paranimf, 20.00 hores). Aquestes dues obres formen part de la Mostra de Teatre Español d’Autors Contemporanis, de la qual la UA forma part. I “Ejercicio Fallido para mujeres” amb teatre al vent i teatre de la pelambre (dia 24 a les 20 hores al Paranimf).

Dansa

El Ballet de Cambra d’Alacant actuarà al Paranimf de la UA el 21 d’octubre, a les 20.00 hores, amb la peça de dansa contemporània 'Èxode', una idea original de Boris Chircovskii coreografiada per Patricia Puig.

El 5 de novembre, també al Paranimf a les 20.00 hores, el Conservatori Professional de Dansa "José Espadero" d’Alacant presentarà l’espectacle 'Terra' i el 18 de novembre serà el torn de “Pols”, una proposta de la companyia Otra Danza (Paranimf 20.00 hores).

Exposicions

La programació cultural de la UA per a aquest començament de curs acadèmic inclou també la inauguració de nou noves exposicions a més de les tres que actualment hi ha vigents (“Companyies teatrals romaneses del segle XIX”; “L’Hospital Suec-Noruec d’Alcoi en el seu 75 Aniversari”; i “Recordant Sempere”).

Les noves exposicions tractaran al voltant de "Ciència i cultura en la guerra", mostra que precisament s’inaugura avui a la Sala Aifos de la UA i que podrà visitar-se fins al 29 d’octubre; "Memorables, insignes i intrèpides 1870-1931" del 3 de novembre al 22 de desembre (Sala Aifos); "Club Fotogràfic Alacant" del 8 d’octubre a l’11 de novembre a aulari II; "Carles Salvador" del 7 al 19 d’octubre a la Facultat d’Educació; “Gravats de Llorenç Ferri” (novembre-desembre. MUA); Retroconsoles 2015 (MUA); Estudis d’Art de diversos autors (desembre 2015-gener 2016. MUA); Residències Artístiques MUA (Sala Cub. Del 2 al 24 d’octubre); Fotografies de Daniel Sirvent “East-West: A working-class housing Taxonomy” (Sala Aifos del 2 de novembre al 22 de desembre).

A més ja està obert el termini de matrícula per a una àmplia oferta de Tallers Culturals, que inclouen arts plàstiques, cinema, dansa, divulgació, escriptura, música, oratòria, periodisme i teatre.