Nova programació del CEMAB

El Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti de la UA (CEMAB) oferirà deu propostes culturals amb conferències, seminaris, jornades, representacions teatrals, trobades literàries i un club de lectura. En aquesta cuatrimentre, a més, el CEMAB comptarà amb la participació d'escriptors de reconegut prestigi nacional i internacional, com l'espanyol Lorenzo Silva i el mexicà Homer Aridjis.

L'escriptor mexicà Homer Aridjis acudirà al CEMAB el 2 de novembre, on participarà en la presentació del portal que la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes li ha dedicat. L'endemà, el 3 de novembre, l'escriptor oferirà un recital poètic en la Seu Ciutat d'Alacant (Sant Fernando, 40). Per la seua banda, l'escriptor Lorenzo Silva impartirà una conferència en les “Jornades en Homenatge a Ricardo Senabre” que prepara la Universitat d'Alacant per als dies 12 i 13 de novembre. Aquestes Jornades s'iniciaran el 12 de novembre amb la intervenció de Lorenzo Silva i continuaran el 13 amb l'Acte de lliurament del Llorer d'Or de la UA a Ricardo Senabre, a títol pòstum, en l'Ajuntament d'Alcoi.

A més de la intervenció d'aquests dues primeres espases literaris, la nova programació del CEMAB donarà començament demà divendres 25 de setembre a les 12 hores, amb dues conferències sobre “Amèrica i els jesuïtes expulsos”. El 30 de setembre i 1 d'octubre, l'Associació d'Estudiants d'Arqueologia de la UA en col·laboració amb el CEMAB, organitzen un nou seminari sobre “Arqueologia i Literatura”. El 7 d'octubre serà el torn de la conferenciant Ana Zamora, néta de don Alonso Zamora Vicente (qui anara Secretari perpetu de la RAE i Doctor Honoris causa per la Universitat d'Alacant en 2002), parlarà de “Teatre i realitat històrica: Penal d'Ocaña, un testimoniatge existencial”; i el 19 d'octubre, a les 10 hores, Selena Millars acudirà al CEMAB per a donar la seua visió sobre “Pablo Neruda, poeta a l'avantguarda”. A la vesprada, Millars presentarà en la Seu Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4) la seua novel·la “El far i la nit”.

El programa del CEMAB inclou la col·laboració del Centre en dues representacions teatrals de l'obra “Pedro i el capità” de Mario Benedetti, a càrrec del grup Teada (el dimarts 20 d'octubre, a les 12 hores, en la Facultat d'Educació de la UA; i el 10 de desembre a les 20 hores, en la Casa de la Cultura de l'Ajuntament de l'Alfàs del Pi).

En 2015 celebrem la cambra centenària de la publicació de la segona part del Quixot, per la qual cosa el CEMAB ha programat el 'Club de Lectura. El Quixot de la Manxa', coordinador per Sergio Galindo, i que es reunirà del 2 de novembre de 2015 al 9 de febrer de 2016.

Tanquen la programació del CEMAB les “I Jornades sobre innovació territorial, desenvolupament local i gestió de la cooperació en el context d'Espanya i Amèrica Llatina” (en col·laboració amb el col·legi professional de Geògrafs C.V), el 19 i 20 de novembre; i l'IX Seminari Hispà Algerià “Eros i Thanatos en les arts i la literatura espanyoles i llatinoamericanes”, que dirigiran els professors Juan A. Roche i Eva Valero, els dies 26 i 27 de novembr