100 anys de la Lliga de Dones per la pau i la Llibertat -WILPF

La Seu Ciutat d'Alacant acull del 21 d'octubre al 12 de novembre '100 anys de WILPF',una mostra gràfica integrada per 40 panells, que recorren els principals moments i accions que la Lliga Internacional de Dones per la Pau i la Llibertat ha dut a terme arreu del món al llarg de 100 anys d’història. La finalitat d’aquesta exposició. comissariada per Concha Gaudó, és donar a conèixer la història i difondre el treball de WILPF.

La Lliga de Dones per la pau i la Llibertat -WILPF en les seues sigles en anglès- és una ONG internacional amb seccions nacionals que aconsegueixen tots els continents. Té un Secretariat Internacional amb base en Ginebra i una oficina a Nova York enfocada al treball en Nacions Unides. Des de la seua creació en 1915, WILPF ha reunit dones de tot el món a les quals uneix el seu treball per la pau per vies no-violentes i la promoció de la Justícia econòmica, política i social per a tots.

ACTIVITATS

Amb motiu d'aquesta exposició, hi haurà també activitats paral·leles. Començaran el 21 d'octubre amb una conferència inaugural de Carmen Magallón, presidenta de WILPF Espanya i la inauguració de l'exposició per part del rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar. El 26 d'octubre hi haurà una xarrada-col·loqui sobre el Congrés Mundial de l'associació; el 2 de novembre, una conferència a càrrec de Concha Gaudó i el 9 de novembre una sessió de cine fòrum sobre la pel·lícula Testament of Youth, una història d'amor i de guerra, basada en el llibre de memòries de Vera Brittain.

La cinta està basada en la primera part de les memòries de Vera Brittain i abasta des de 1900 fins a 1925. Va ser publicat al 1933. Les memòries són una descripció de l'impacte de la Primera Guerra Mundial en la vida de les dones i la població civil de classe mitjana a Regne Unit i dels efectes que la contesa va tenir en els anys posteriors. També s'endinsa en les dificultats de les dones en aquella època per a poder fer la seua vida de manera independent i de les vides truncades per la pèrdua dels éssers estimats que van morir en la guerra.

Fitxer adjunt: Exposició i activitats valencià

Fitxer adjunt: Exposició i activitats castellà