Col·lecció 'Doris Lessing'

El Servei de Llengües i Cultura de la Universitat d'Alacant (UA) inicia enguany una nova col·lecció de materials docents de suport a la docència en anglés, la col·lecció 'Doris Lessing'. El nom de la col·lecció ret homenatge a aquesta escriptora anglesa que va faltar en 2013.

Lessing, guardonada amb el premi Catalunya (1999), el Príncep d'Astúries (2001) i el premi Nobel de Literatura (2007), entre uns altres, es va caracteritzar pel seu compromís polític i social, especialment en la lluita per l'alliberament de les dones, la denúncia del racisme i també de les condicions de vida de les classes més desvalgudes.

Aquesta iniciativa respon a l’increment de la docència en anglès experimentat els últims anys a la Universitat. De fet, la docència multilingüe a la Universitat d’Alacant ha continuat creixent de manera que el curs passat s’impartiren 266 assignatures en anglès, 73 en francès, 306 en valencià i 95 en altres llengües.

Aquesta col·lecció s’afegeix a la 'Joan Fuster' de materials docents en valencià que es posà en marxa el 1994 i que en l’actualitat consta de 169 quaderns, una desena de llibres i algunes obres terminològiques de diverses especialitats que permeten treballar amb bibliografia específica en valencià.

Joan Fuster en valencià, Doris Lessing en anglès, són escriptors d’una significació històrica remarcable que van crear escola: es pot parlar d’un abans i un després dels seus escrits, ja que ambdós es van avançar al seu temps i van representar una nova mentalitat que els obligà a vèncer diverses adversitats com la censura, les hostilitats oficials i oficioses, la manca de mitjans o l’absència d’un ambient cultural propici. Els dos van conrear diversos gèneres i temàtiques i, curiosament, ambdós van ser aficionats als aforismes –en el cas de Fuster, elevats a categoria literària.