Selena Millares parla sobri Neruda i Machado a Alacant

La professora i escriptora, Selena Millares, ofereix aquest dilluns, 19 d'octubre, la conferència titulada "Pablo Neruda, poeta a l'avantguarda" en el Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti,, que organitza aquest acte i la presentació del seu llibre El faro y la noche, en la Seu Ciutat d'Alacant (Ramón y Cajal, 4).

La conferència se celebrarà en el campus, en la seu del CEMAB, a les 10.00 hores. A la vesprada, a la 20.15 hores, tindrà lloc la presentació de la novel·la en la sala Rafael Altamira.

Selena Millares és professora de Literatura Hispanoamericana en la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universidad Autónoma de Madrid, amb acreditació a catedràtica des de juny de 2011. Ha sigut professora en les universitats Complutense de Madrid, Alcalá, Middlebury College, St. Lawrence University i la Università vaig donar Sàsser.

Segons la mateixa autora, El faro y la noche és "una novel·la que parla d'aqueixa dialèctica de la llum i l'ombra que nomena el títol: la llum de la intel·ligència, l'art, la poesia, enfront de la nit de la barbàrie i de la mort". La seua obra, guardonada amb el Premi Internacional de Literatura Antonio Machado (Collioure), és una "novel·la històrica sui generis", afig Millares. En aquest sentit, explica que va nàixer "com a resposta a moltes preguntes que no trobaven resposta en un text assagístic, preguntes que requerien aqueixa exploració, aqueixa immersió en el temps i en el pensament, per a indagar en la relació tan íntima que existeix entre l'art i la violència i la memòria, en tots els temps".

El far i la nit parla sobre "els exilis –interior i exterior– dels pensadors i artistes, i també els de les seues restes mortals: els de Lorca, els de Goya, els de Machado, els de tants altres".

Fitxer adjunt: El faro y la noche