Una joven casta

Una joven casta és l'obra que TEADA representará aquest 3 de novembre al Paranimf de la Universitat d'Alacant, a les 12.00 hores. Entrades a 3 euros que pots comprar una hora abans al lloc de la representació.

A Chaste Maid in Cheapside (1613) de Thomas Middleton, jove contemporani de William Shakespeare, ha sigut traduïda per John Sanderson, director acadèmic del màster. El text, segons TEADA, "destil·la l'acidesa sarcàstica d'aquest dramaturg en un període, el jacobita, que tenia enfrontada a bona part de la professió amb la corona anglesa".

La posada en escena sota el títol de Una joven casta, afigen des del màster, "manté el doble sentit de l'original" i és "la primera d'aquesta obra mai abans traduïda ni representada en espanyol". La peça teatral mostra a "una burgesia emergent, encarnada en l'orfebre, Senyor Orero, i família, intenta emparentar-se mitjançant el casament de la seua jove filla amb una noblesa , Malayerba, ja en declivi, immersos en una societat poblada d'arquetips recognoscibles que solament persegueixen els seus retorçats interessos". D'ací el títol: "una jove casta, ja que la protagonista és casta, la burgesia, que mitjançant el seu casament vol emparentar-se amb una noblesa ja en decadència".

Aquesta identificació s'intensifica en el muntatge amb "la utilització de màscares d'animals que fan confluir el teatre renaixentista anglès amb la commedia dell’art, i dóna com resultat la representació d'una farsa en la qual no és difícil trobar punts en comú amb l'actual realitat social espanyola".

Com cursiosidad, Thomas Middleton va situar a Alacant una altra de les seues obres, The Changeling (1622), encara que mai no va estar a la nostra ciutat.