Alcoi i la Universitat d'Alacant concedeixen les seues distincions a Ricardo Senabre

Mestre de diverses generacions de filòlegs, professors i crítics, Ricardo Senabre rebrà a títol pòstum les màximes distincions que atorguen l’Ajuntament d’Alcoi i la Universitat d’Alacant. Es tracta de la Medalla d’Or de la Ciutat i el Llorer d’Or, respectivament, i es lliuraran en un acte conjunt que tindrà lloc el pròxim 13 de novembre, a les 20.00 hores, en la sala de plens de l’Ajuntament d’Alcoi. La cerimònia congregarà familiars, amics i deixebles de l’il·lustre acadèmic alcoià i seran l’alcalde, Toni Francés i el rector, Manuel Palomar, els qui faran lliurament dels respectius guardons.

Senabre va rebre múltiples distincions durant la seua vida, com l’Encomienda de Alfonso X el sabio o el premi a l’Excelencia Científica de la Universidad de Salamanca” i ha lamentat “profundament la seua pèrdua recent”. El Consell de Govern de la Universitat d’Alacant va concedir per unanimitat aquest reconeixement en la reunió ordinària del mes de setembre.

La Medalla d’Or de la ciutat ha sigut lliurada amb anterioritat a personalitats com Juan Gil Albert, Ovidi Montllor, Amando Blanquer, Ramón Castañer o Isabel-Clara Simó, entre d’altres. Per part de la Universitat d’Alacant, el Llorer d’Or s’ha concedit a esportistes com Arancha Sánchez Vicario o Pedro Ferrándiz, i acadèmics com Germà Bernàcer.

Per la seua banda, la Universitat farà lliurament del “Llorer d'Or” que s'atorga a persones o institucions d'excel·lent prestigi nacional o internacional en el camp de les ciències, les lletres, la investigació científica, la docència, la creació artística, l'esport i la solidaritat.

Jornades

Les jornades entorn de la figura de Senabre començaran el 12 de novembre, a les 10.00 hores, en el Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti. En les conferències, intervindran l'escriptor Lorenzo Silva, el crític Ángel Basanta, la catedràtica María Jesús Taque i el professor de la Universitat Internacional de Catalunya i fill de l'homenatjat, David Senabre.